'zwevende html!?'

vbimport

(ik heb de vraag ook maar opgesteld in kleutertaal (ligt me toch het beste :wink: )

ik zou graag een (zo noem ik het maar) ‘zwevende’ html willen hebben. Daar bedoel ik mee, een html zonder echt normaal explorer venster (dus zonder omlijning, zonder ‘naam van pagina.htm -internet explorer’ en dus ook zonder rechtsboven die drie buttons: minimaliseren, maximaliseren, sluiten.)

de pop up moet wel een naam hebben, maar die moet ik zelf in kunnen voeren en er moet geen –internet explorer achterstaan!

Ook die grijze troep aan de onderkant (waar ‘gereed’ en ‘internet’ staat moet weg!)

De pop-up.html moet makkelijk in grootte aanpasbaar zijn en er moet een close button in komen.

ik weet het, ik vraag veel (zeker voor een kleuter :wink: )
maar ik weet zeker dat jullie me kunnen helpen!

thnkz

ONE

heb je al op dynamicdrive.com gekeken, die hebben meestal wel van dat soort kant en klare scrips

www.dynamicdrive.com of
www.webmasterstartpagina.nl

succes ermee

Je zit volgens mij altijd met een Windows venster dat af te sluiten is (dus met die drie kleine knopjes rechtsboven).

die link van Dynamicdrive is een nuttige, misschien heb je aan deze ook nog iets:
http://www.wsabstract.com

Enige dat ik me nog kan voorstellen is een script die het als Active Desktop instelt en alle andere vensters minimaliseert…maar ja, weet niet of dat kan.

Zet dit in je <head></head>:

<script language=“JavaScript”>
function disclaimer()
{
newwin = window.open(" vul hier je url in ",
“tips”,“toolbar=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resize=yes,width=600,height=500,left=50,top=50”);
}
</script>

gebruik dan dit in je html voor de link:

<a href="#" onclick=“disclaimer();”> vul hier je eigen tekst in </a>

Ik weet het, het is niet helemaal wat je zoekt maar het is toch iets :slight_smile:

Als je dan ook nog een link in dat venster wilt om het weer te sluiten gebruik je dit:

<a href=“javascript:window.close();”>Venster sluiten</a>

of, is ook leuk :slight_smile: (of beide natuurlijk)

<a href=“javascript:window.print();”>Venster printen</a>

alles natuurlijk gebruiken zonder de — :wink:

misschien kan je er wat mee

suc6

Originally posted by Da_Taxman
Je zit volgens mij altijd met een Windows venster dat af te sluiten is (dus met die drie kleine knopjes rechtsboven).

je had gelijk tax, die drie knopjes hoeven ook niet weg, het is meer die lelijke adresbalk waar ik vanaf wil!

thnkz!

ONE