Zou dit in Nederland toegestaan zijn?

Je rijdt in Duitsland op de autoweg. Je rijdt in een bocht, de toegestane snelheid is 120 (een redelijke snelheid). Opeens doemt er een bordje “100 km/h” in die bocht op. Natuurlijk had je dat niet lang van te voren kunnen zien, aangezien dit door de bocht onzichtbaar is. Nog geen 10 meter achter het bordje 100 staat gelijk een flitsbrug. Je raadt al wat het effect is… FLITS!
Ongeveer 10m na de flitsbrug staat weer een bordje: de toegestane snelheid wordt weer 120.

Dit is dus aan de hand bij de autoweg die van Aken (Aachen) Nederland in gaat (richting Heerlen/Maastricht). Degene die dit niet weet kan onmogelijk op tijd van 120 naar 100 afremmen (en zal dus beboet worden). Aangezien het zowel laf (je krijgt niet de tijd om af te remmen) als gevaarlijk (mensen de de brug zien zullen wellicht plat op de rem gaan staan) vind ik het niet kunnen. Waarschijnlijk denkt de Duitse regering daar anders over.

Zou dit in Nederland ook mogen?

Ja hoor , geen probleem. Ook in Nederland komen dit soort dingen voor.

Is trouwens niet de enige weg in Duitsland waar dit soort praktijken gedaan worden. Op weg naar Goch/Kleve (als je naar de Achterhoek moet vanuit Limburg kun je direct naar 's Heerenberg) komt precies hetzelfde voor.

Je hoeft overigens maar op één ding te letten als je vanuit Heerlen naar Aken gaat : Zijn de bordjes dichtgeklapt ? Zo ja , vol gas ! :slight_smile:

Hmm ik heb het nog niet gezien, maar het lijkt me op zich vrij aantrekkelijk wanneer dit voorkomt een rechtzaak aan te spannen. Dit vind ik nl echt van de zotten… en da’s niet gebaseerd op het feit dat ik graag gas geef :slight_smile:

Ik zou dan absoluut bezwaar maken!

doe ik sowiezo als ik geflitst wordt, foto opvragen enz.
kans dat ze dan niet meer reageren is groot.

IDD, altijd alles opvragen, met regelmaat laten ze de zaak lopen…

hehe ken de plaats maar al te goed, al 2 keer een boete opgelopen daar (tja een ezel stoot zich geen … )