Zonder ww toch op XP machine komen

vbimport

Hai,

Als ik op een Windows XP Pro machine wil komen en ik heb niet de ww ervoor is het dan nog mogelijk om toch op één of meerdere accounts te komen?ook het Administratorsaccount dus En zo ja is dat dan zo te beveiligen dat dat niet (meer) kan? Ik weet dat inloggen met Ctrl Alt Del al wel wat scheelt maar toch. En maakt het ook verschil of het op een desktop is of op een notebook? Het gaat namelijk om dat laatste.

mzzl Dúnedain

Er bestaan bootable cd’s waarmee je wachtwoorden van gebruikers en administrators kan resetten, verder kan je kijken of misschienhet guest account / ASP/NET actief is deze twee zijn standaard gedeactiveerd maar er zijn mensen die altijd ze weer activeren waarom vraag me niet. verder zijn er mensen die tijdens de installatie geen wachtwoord voor het administrator account invullen

om het te verkomen:
zorgen dat alle accounts “goede” wachtwoorden hebben dus meer als 6 tekens en dan verschillen in hoofdletters, letters en cijfers zorgen dat deze wachtwoorden om de maand veranderd worden en de mogelijkheid uitsluit dat ze een eerder wachtwoord kiezen
laatste stukjes zijn simpele policy’s die je dan toepast

Meeste mensen vergeten het “administrator” account te beveiligen…
Als je XP in "veilige modus " start,wordt dat account weergegeven naast de gebruikelijke user accounts en kan je daarmee gewoon inloggen zonder paswoord…