Zonder drugs is hardcore geen ruk aan

Het afgelopen weekend vond in Amsterdam de grootste dance beurs ter wereld plaats. Nu heb ik me laten vertellen dat Nederland op het gebied van deze muzieksoort een heuse voortrekkersrol speelt. Een vriend van me woont namelijk al een goede twee jaar in Londen met zijn Engelse verloofde en als ik hem moet geloven zijn de vaderlandse dj’s de crème de la crème op deze aardkloot. En ook uit de gerenommeerde muziekbladen wereldwijd wordt hoog opgegeven over dj tiesto, 100% isis en collega’s.

Ik zou geen echte Nederlander zijn als ik niet ontzettend trots ben op ‘onze geluidswizards’. En dan met name op diegene die actief zijn in de melodieuzere dance. Alleen de hardcore-dj’s kunnen me niet bekoren. Voor die muziek heb ik helemaal geen waardering en ik zal uitleggen waarom.

Ten tijde van de eerste grote househype eind jaren tachtig was ik ongeveer 15 jaar en een jeugdvriend van me raakte helemaal verslingerd aan housefeesten. En de ouders vonden het ook prachtig. Nee, het was geen probleem. Hun zoon ging met grote jongens mee en dronk de hele avond geen druppel alcohol! Alleen water omdat je zo ging zweten van dat vele dansen. En XTC? Dat deed hun jongen niet! Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Jeugdvriend heeft alleen een MAVO-diploma, minimaal vier onafgemaakt scholen, alle drugs geprobeerd (is er nog niet van af) en een carrière als dealer gehad. Het zal u niet verbazen dat van zijn blonde kop met krullen inmiddels niet veel meer over is dan een grote neus en een ietwat aangetast gebit. Om over zijn toekomstperspectief maar te zwijgen, hoe graag hij nu ook wil werken.

Ik heb hem vooral in het begin van zijn housecarrière vaak gevraagd wat de kick nu is van die dreunende beats en techno geluiden. ‘De sfeer, man! Die is zo goed!!’, was dan steevast zijn antwoord. En op mijn vraag of hij die muziek ook thuis draaide, schudde hij altijd ontkennend.

En volgens mij zit daar nu precies het geheim van het succes van de house en techno. Zonder pillen of poeder of drankjes is er geen ruk aan. Want als je dezelfde muziek niet voor je plezier thuis kunt draaien draait, vind je het eigenlijk helemaal niets.

bron: music from

jij bent gewoon dom

Hardcore is wel zeker goed ook al gebruik je niks (ik spreek uit ervaring)Heb me altijd wel vermaakt op de feesten waar ik ben geweest zonder drugs.

En wat betreft die badgast uit dat verhaal tja zijn eigen keuze met de drugs geen medelijden mee ken wel meer mensen zoals hem die naar de kloten zijn(alles naar de klotuuuuuuuuuh -euromasters red. :slight_smile: gegaan door teveel drugs…

Maar dit bericht zet de hardcore voor de zoveelste keer weer negatief in het beeld zoals het al jaren wordt gedaan omdat er een zooitje imbicielen tussen lopen die de hardcore scene een slechte naam geven…

Ook in de andere house scene`s wordt er vollop geslikt en gesnoven(de agente die bleeft liggen vorige maand op die fetish party)…

Originally posted by DynAMikE
jij bent gewoon dom

:Z

De muziek kan best aardig zijn , daar heeft iedereen wel een uitgesproken mening over. Of er nu drugs nodig is om de muziek en het feestfestijn leuk te gaan vinden betwijfel ik.

Dat er voor bepaalde personen in nederland zo’n feest zonder XTC of andere middelen geen ruk aan is , tsja … voor zware verslaafden is het hele leven geen ruk aan zonder heroine; Misschien een overtrokken gedachte , maar daar komt het uiteindelijk wel op neer.

Op de nederlandse dj’s ben ik echt niet trots en voel me ook niet betrokken. 100% Isis heb ik eens gezien in Spanje ; Wat een ontzetten arrogant wijf is dat zeg. Ze was geloof ik ook al meerdere malen gekozen tot “worst dj” in een of ander blad.
En haar keuze van muziek vind ik ook niet te pruimen. Dus ben ik gewoon die toko daar uitgelopen , simpel zat.

Tuurlijk zijn er overal stereotypes in de hardcore scene , die zijn er ook in de hardrock , metal , hip hop scene en god weet wat nog meer voor muziekstromen. . In dit verband kan een iemand met skates en uitgezakte broek ook een minderwaardige nietsnut zijn , net als een hakker dat kan zijn. Als iemand rapt dan zit ie toch niet gelijk in de gevangenis voor geweldpleging of zo omdat hij een “gangsta” is ?

Dat iedereen het is ? Absoluut niet ; Het is gewoon leuk om de sfeer te beleven in je eigen stijl en kleding. Je gaat immmers niet naar een AC/DC concert in 3 delig grijs , en de Osdorp Posse bezoek je ook niet in een t-shirt van Metallica. Alcohol en drugs horen hier meestal niet eens bij.

Dat er wat vaker een pilletje geslikt wordt op een hardcore uitje en dat er wat vaker iemand blowt op een rap avondje , daar neem je maar genoegen mee. Je doet het jezelf immers aan , en als je het doet om op te vallen of om “cool” te zijn , dan vind ik het een rare manier van ongezond bezig zijn.

Ik liep op de HCC dagen rond in mijn BOFH t-shirt en Cdfreaks t-shirt … ik vond dat wel cool ja , maar of ik mij nou wat aantrek van andere mensen over hun meningen ? Nee , niet echt… kan me niet veel boeien.

jij bent gewoon dom

:stuck_out_tongue:

(Dmike rulles!)

jij bent gewoon dom

:confused:

het is niet mijn mening het is wat op music from staat

dan ben je nog domme dan dat slim probeert te lijken, je gaat hier zeggen dat hardcore zonder drugs niets aan is, en als ik dan zeg dat je dom bent, is het in eens jouw mening niet meer.

Dan ben je pas echt D O M

[B]dan ben je nog domme dan dat slim probeert te lijken, je gaat hier zeggen dat hardcore zonder drugs niets aan is, en als ik dan zeg dat je dom bent, is het in eens jouw mening niet meer.

Dan ben je pas echt D O M [/B]

Kunnen we aub flits niet als dom laten beschouwen enkel en alleen omdat ze een berichtje ge-copy paste heeft wat misschien een iemand interessant vond ?

Anders noem mij ook maar dom , wat ik copy paste hier ook vele berichten…

Ik vind trouwens hardcore meestal niets aan , ben ik nu ook dom ?

Of moet ik jouw dom vinden omdat jij Osdorp Posse weer niks aan vindt ?

Dom gezwets eigenlijk dit , laten we het leuk houden …

[B]dan ben je nog domme dan dat slim probeert te lijken, je gaat hier zeggen dat hardcore zonder drugs niets aan is, en als ik dan zeg dat je dom bent, is het in eens jouw mening niet meer.

I agree to DMike…!

En Belvedere, jij bent niet dom! Waarschijnlijk is het probleem dat je te “slim” bent en veel mensen je humor niet snappen!

waar het in eerste istantie WEL mijn menig was ?:rolleyes:
de enige reden maar dan ook de enige reden dat ik het hier weg gezet heb is dat ik dacht dat iemand het wel intresant zou vinden. ben je dan dom om zoiets te denken?
slim prberen te lijken doe ik ook niet want dan zou ik ook wel met antwoorden komen in dutch software, dutch hardware waar ik weinig verstant van heb, en in het engelstalig forum terweil mijn engels niet al te best is.
als je me dan dom vind, en daar dan ook nog eens een hele discusie over wil voeren,lach ik daar alleeen maar om:D
want dat zegt dan meer over jou dan over mij.
/edit/

Originally posted by Sorcerer
[B]

I agree to DMike…!

En Belvedere, jij bent niet dom! Waarschijnlijk is het probleem dat je te “slim” bent en veel mensen je humor niet snappen! [/B]

sorcerer vind jij mij zo dom dat je me aan wil melden als nieuwsposter ?http://217.67.230.225/showthread.php?threadid=37843
ik vind dat je je dan een klein beetje tegenstrijdig bent hier door
/edit/

Originally posted by flits
sorcerer vind jij mij zo dom dat je me aan wil melden als nieuwsposter

Nee, ik vindt je niet dom! Ennuh… voor newsposter hoef je niet zo heel slim te zijn! :wink:

Ik ben waarschijnlijk errug dom want:

a. ik vind hardcore nix. :Z
b. ik vind drugs nix. :Z
c. ik wil geen newsposter zijn. :confused:
d. ik vind dit een hoop gezeik op nix af. :eek:

Originally posted by Sorcerer
[B]

Nee, ik vindt je niet dom! Ennuh… voor newsposter hoef je niet zo heel slim te zijn! :wink: [/B]

nou het spijt me ten zeerste maar als jij zegt:

I agree to DMike…!

maak ik daar toch uit op dat je me dom vind

Nog 1 keer:

Flits is niet dom!
DMike Rulles!

met drugs vind ik er ook geen ruk aan (hardcore)

Ik had een joekel van een aardige reply in mijn hoofd zitten , maar dankzij dat $#@$#@ vbulletin dat steeds vastloopt op cookies (nu dus maar uitgezet) , kwam ik maar niet in het forum… en ondertussen ben ik die reply allang vergeten.

Overigens maakt Cum-a-lot een goede opmerking hier … het gaat tenminste weer over het onderwerp.

En niemand zuigt of is dom …

ik vindt sorcerer toch wel ff een beetje bij dmike in de kont kruipen nu hoor :wink:

:Z :Z :Z

Who’s next?

Wat een gezeik allemaal!

belachelijk … aanzetting tot drugs … sue them