Zoek een prog om Bad sector te isoleren

vbimport

Mijn HD heeft de geest gegeven, dmv bad sectors
Nu zit er dus een nieuwe in maar die 20 gig van die oude kan ik nog wel gebruiken.
Ik wist al een tijdje dat er bad sectors op zaten omdat ik een keer een programma wou verplaatsen wat niet kon ivm die bad sectors. Vanaf dat moment had ik ze dus geisoleerd.
Na een fataal netwerkexperiment was het noodzakelijk om de hd te formateren zodat ik de plek van die bad sectors weer kwijt was. Ik zoek dus een progje waarmee ik ze kan vinden en dus isoleren

Gewoon format van Win98 of 95 (die in kale DOS , niet die in dos mode)

FORMAT [drive]: /AUTOTEST

autotest test alle sectoren en markeert bad sectors

je krijgt geen vraag of je het zeker weet , hij begint gelijk met formatteren, dus wees voorzichtig

He,

Ik heb dus ook zo’n HD maar als de koppen op de plek komen waar die beschadigingen zitten dan loopt ie helemaal vast en blijft ie een kort achter elkaar ratelend geluid produceren. Het enigste wat helpt is de computer uitschakelen en opnieuw opstarten ( maar zelfs dat helpt niet altijd en tijdens het opstarten loop ie al weer helemaal vast ).

De kans is dus groot dat tijdens het formateren mijn harde schijf vastslaat en dan kan ik er helemaal niets meer mee, of niet?

Zou “FORMAT [drive]: /AUTOTEST” dit probleem kunnen verhelpen?

Originally posted by Destroyer
[B]He,

Ik heb dus ook zo’n HD maar als de koppen op de plek komen waar die beschadigingen zitten dan loopt ie helemaal vast en blijft ie een kort achter elkaar ratelend geluid produceren. Het enigste wat helpt is de computer uitschakelen en opnieuw opstarten ( maar zelfs dat helpt niet altijd en tijdens het opstarten loop ie al weer helemaal vast ).

De kans is dus groot dat tijdens het formateren mijn harde schijf vastslaat en dan kan ik er helemaal niets meer mee, of niet?

Zou “FORMAT [drive]: /AUTOTEST” dit probleem kunnen verhelpen? [/B]

jeps , die checkt alles… kan wel HEEEEEEEEEL lang duren , maar zolang er activiteit is checkt ie alles.

Misschien is in dat geval een low level format eerst beter. Zoek met google eventjes op maxllf.exe en formatteer hem eerst daar mee , daarna fdisken en dan met format /autotest werken

He,

Ok, ik zal nog iets duidelijker zijn over dat vastslaan. Ik moet dan de harde schijf uit de computer halen en echt een paar tikken met de handpalm op de zijkant geven, de eerste keer kwam ik daar per toeval achter en de tweede keer heb ik het bewust gedaan en toen hielp het ook. De HD slaat dus echt vast! op het punt waar de beschadiging zit ( de eerste keer was dat op het punt waar het bestand system.dat was opgeslagen ). ik ben er dus nog niet van overtuigd dat een low level format “zomaar” over dat punt heen gaat!

Grtz

Daar is niks meer aan te redden. Heel misschien dat SpinRite er nog wat mee kan , maar ik betwijfel het.

Even een kleine toevoeging: alhoewel DOS met de /autotest parameter wel alle bad sectors markeert, wil dit niet zeggen dat de HD zo betrouwbaar is als hij moet zijn! Soms komt het toch nog wel voor dat er her of der iets misgaat…

He,

Naja, ik gebruik hem net zolang tot ie helemaal de geest geeft. Tot die tijd installeer ik de spellen er wel op met de savegames op de andere HD!

Grtz

Als ik het verhaaltje van Destroyer lees denk ik dat hij er beter een automatisch hamertje in moet bouwen.
Elke 5 min. een tik en je hebt nergens last meer van.

Originally posted by portje*
Als ik het verhaaltje van Destroyer lees denk ik dat hij er beter een automatisch hamertje in moet bouwen.

Dat verkopen ze zeker in die winkel waar je computergestuurde molens voor je hengel verkopen he? :smiley:

He,

Originally posted by portje*

Ik heb de kast open voor me neus en kan de HD op elk gewenst moment een knal verkopen, maar tot nu toe gaat alles nog goed.

Grtz