Zo dachten we er 2,5 jaar geleden over

vbimport

Ik was wat aan het kijken in de search naar m'n vroegere reply's (toen noemde ik nog BhackStage ofzoiets :p) en ik kwam op deze topic:

illegaal kopieren <-> artiesten <-> platenfirma's <-> opkomst van mp3

We zijn ondertussen bijna 3 jaar verder en veel is er niet veranderd; ze zeiken nog altijd dat er teveel gekopieerd wordt en de prijs blijft kunstmatig hoog.

De reply van worminc vind ik wel mooi; inderdaad "lang leve MP3" :smiley:

ahha vet grappig :slight_smile:

nah ze zouden gewoon eens, bij wijze van test, de orginele games/muziek dingen eerst gratis maken. en er (per maand/week) steeds een euro op toe stoppen.

Op een gegeven moment zie je dus hoe veel de klant betalen wil.

Een jaar later kun je het experiment andersom doen.
Steeds een euro eraf.
Natuurlijk geen reclame maken. Van Volgende week een euro minder voor dit en dat spel. Anders krijg je dat de mensen echt gaan wachten enzo…

Originally posted by Totibbs
[B]ahha vet grappig :slight_smile:

nah ze zouden gewoon eens, bij wijze van test, de orginele games/muziek dingen eerst gratis maken. en er (per maand/week) steeds een euro op toe stoppen.

Op een gegeven moment zie je dus hoe veel de klant betalen wil.

Een jaar later kun je het experiment andersom doen.
Steeds een euro eraf.
Natuurlijk geen reclame maken. Van Volgende week een euro minder voor dit en dat spel. Anders krijg je dat de mensen echt gaan wachten enzo… [/B]

Ergens zit hier wel wat in ja. In precies deze vorm denk ik niet dat het zou werken, maar er zit een zekere waarheid in.

Helaas zal dit wel nooit werkelijkheid worden en zal de prijs van games, audio, video etc etc alleen maar hoger worden. Dit onder het motto om de verliezen van het kopieren te compenseren… :Z

Originally posted by Dee-ehn
Helaas zal dit wel nooit werkelijkheid worden en zal de prijs van games, audio, video etc etc alleen maar hoger worden. Dit onder het motto om de verliezen van het kopieren te compenseren… :Z

waardoor er weer meer gekopieerd zal worden, enzovoort enzovoort (met andere woorden: dan komen de platenmaatschappijen in een vicieuze cirkel terecht)

Originally posted by Crazy Bob

waardoor er weer meer gekopieerd zal worden, enzovoort enzovoort (met andere woorden: dan komen de platenmaatschappijen in een vicieuze cirkel terecht)

dat zijn we dus al :s