Zin en onzin

vbimport

waar halen jullie die zin en onzin toch vandaan

sommige mensen zijn gewoon heel errug ziek in hun hoofd. En dan komt er nog al een hoop onzin uit. Voor die zin ik heb geen idee. :wink:

Onzin: ach… hersenspinsels van een verveelde geest :slight_smile:

Zin: dat hoort bij het man zijn :smiley:

Originally posted by whatever
sommige mensen zijn gewoon heel errug ziek in hun hoofd. En dan komt er nog al een hoop onzin uit. Voor die zin ik heb geen idee. :wink:

wie oh wie is er ziek in zijn kopppie ?

Heb geen idee waar je het over hebt?
Ik weet helemaal van Niets

Wat is niets? Volgens ‘van Dale’ is niets:“onbep. vnw., geen enkel ding, geen enkele zaak”. Het is dus iets dat je niet kunt bevatten, in tastbare zin. Zo zou een hersenspinsel ‘niets’ zijn, je kunt het niet vastpakken, dus is het niets.
Als je sommige mensen hoort zou je veronderstellen dat het zo is. Vraag bijvoorbeeld maar een persoon waar hij aan denkt als hij of zij in de verte aan het staren is, in de meeste gevallen zal deze antwoorden: “Oh, niets.”
Alleen als ik dan denk aan een grote villa met daarbij een mooie auto en, niet in de minste plaats, een vrouw die het ideaalbeeld van een vrouw erg dicht benadert, in zowel uiterlijk als andere eigenschappen, zou dat ook niets zijn. Maar geloof me, DAT is niet ‘niets’, het mag dan wel niet tastbaar zijn, maar toch wel degelijk iets om voor te leven.
Ik begon aan dit schrijven omdat ik uitgedaagd werd tot het schrijven van een stukje zonder inhoud, waar je na het lezen ‘niets’ aan gehad hebt. Het zou moeilijk zijn om ‘iets’ te schrijven over ‘niets’ en zodanig dat je er ook ‘niets’ aan gehad hebt.
Daar heb je het weer, ‘niets’, het is een woord dat we gebruiken terwijl we er eigenlijk nooit over nadenken. Eigenlijk vreemd, we gebruiken zoveel woorden, zonder daarbij na te denken, zo ook de kleuren van de regenboog.
Geel is alleen maar geel omdat we het zo noemen, hetzelfde voor rood, oranje, groen etcetera. Als we vroeger blauw rood hadden genoemd en rood blauw, dan had dat nu voor ons weinig uitgemaakt, behalve dan het feit dat de kleuren anders heten. Het hele modebeeld zou gelijk blijven, maar de namen van bijvoorbeeld voetbalclubs zou gewijzigd zijn, zo zal voor PSV de naam rood-witten, veranderd zijn in blauw-witten, en de blauw-witten (Heracles) rood-witten, en toch zou PSV dan PSV zijn en Heracles Heracles.
Dit was zo maar een hersenspinseltje dat daadwerkelijk als ‘niets’ gekwalificeerd kan worden. Het is niet alleen ‘niets’ in de zin van het niet tastbaar zijn, maar ook zoals dat in het algemeen bedoeld wordt.

:wink:

Ach, je went wel aan het taaltje op Cd-Freaks. Vanzelf komt die ene post waar je serieus antwoord op verwachtte. Je krijgt echter enkel onzin. Dan wil je een ander ook es stalken met een onzin antwoord en dan kun je niet meer anders…

wat een onzin :wink:

er zit toch zin in onzin ?

is dat net zoiets als man in woman

maar als je zo’n hele psygologische uiteenzetting krijgt, dan moet je niet twijfelen van wie ie is, dan komt ie van Da_Taxman :wink:

en wat zou het zonder die onzin toch saai zijn!!

ga zo door!!

Het leven is toch al zo saai ga gewoon eens even naar Dubai en bezoek het enigste 7 sterren hotel ter wereld.

Cool bekijk maar eens http://www.jumeirahinternational.com/baa/a.htm
Dat is pas saai.

Opgehaald worden met een Rolls.

Nee geniet maar van het leven en beleef plezier.
:cool:

bump :wink:

ga gewoon eens even naar Dubai en bezoek het enigste 7 sterren hotel ter wereld.

Iemand heeft souf souf gezien 2 weken geleden zie ik.