Jaahaa… je mag in dit godvergeten land pas gearresteerd worden als er daadwerkelijk een vergrijp heeft plaatsgevonden.
Wat een ontzettende handige wet om laffe agentjes zoet te houden.
Ik weet absoluut niet wat ik zou doen in zo’n geval dat ik bedreigd wordt ; als er iets bij is waar jij op dat moment geen absolute macht over hebt (een of ander wapen of 50 vrienden van de persoon die je bedreigt) dan zou ik waarschijnlijk behoorlijk in mijn broek schijten.
Wat ik niet echt snap is waar al dat geweld zo voor nodig is. Ik wordt ook wel eens ontzettend kwaad als ik in mijn omgeving iets ontzettend stoms of zo zie doen (verkeer bijvoorbeeld) , maar om nou gelijk te denken dat ik die persoon ga afknallen of neersteken , dat wil er bij niet echt in.
Laatste tijd neem ik een digitale camera mee op weg naar het werk. Je komt nogal wat gekken tegen op de A2. Ik heb al een stuk of 10 plaatjes geschoten van “aardige” verkeersovertredingen. En iedereen gedraagt zich opeens poeslief als ze zien dat er een foto van gemaakt is.
Nu maar wel hopen dat ik niet toevallig die geflipte persoon tegenkom waarvan de klik in de camera de druppel was die de agressieve gestressde emmer deed overlopen , dat kon me wel eens mijn auto of mijn gezicht kosten.
Ik denk dat als ze aan de mensen zitten die ik liefheb dat ik ook wel eens kon gaan “knappen”. Ik heb er eens met een fles op zijn kop geslagen en ben eens met een hooivork aan de wandel geweest. Beide wapens werden niet echt gewaardeerd door de tegenstander.