Zijn julli wel eens op gelicht

vertel eens waarmee en hoe

ik zelf ben eens opgelicht door een gsm via ibazar te kopen en na ontvagst van het pakje trof ik alleen een leeg pakje aan

Op die manier niet neej…

Het enige wat mij ooit overkomen is, is dat ik wel eens wat gekocht heb en later het apparaat niet aan de eisen (voortkomende uit de mogelijkheden / capaciteiten die er volgens de klant moesten zijn) voldeed.

Ohja, BEN heeft trouwens getracht mij op te lichen. Vaker dan eens trouwens… is ze echter niet goed gelukt, behalve dan dat KPN miljarden aan telefoonkosten eraan heeft verdiend :frowning:

Ik ben bij mijn weten nog niet zo opgelicht , maar wel eens bijna een keer in de troep van Quorum getrapt.

Daar kun je toch iets aan doen via Ibazar??

Regeling voor fraudebescherming

In het kader van de eBay-regeling voor fraudebescherming zijn de meeste objecten op eBay gedekt tot een bedrag van EUR 230,00 (min EUR 25,00 aan kosten voor deelname aan de regeling).

Hoewel de meeste transacties via eBay probleemloos verlopen, kun je in ieder geval een beroep op de regeling doen in geval van fraude. eBay definieert fraude als volgt:

Je hebt betaald voor een object, maar het nooit ontvangen*; of
Je hebt een object ontvangen dat niet aan de beschrijving voldoet. Je hebt bijvoorbeeld een massief gouden ketting gekocht op een veiling, maar ontvangt in plaats daarvan een koperen ketting.
Als je een beroep wilt doen op de regeling, kun je de volgende stappen nemen:

Probeer eerst direct met de verkoper te praten. Veel problemen vloeien gewoon voort uit een misverstand. Als je met de verkoper contact wilt opnemen, vul je de vereiste velden op de pagina Zoeken naar leden in.
Kopers en verkopers kunnen ook een onafhankelijke, neutrale partij inschakelen die hen bijstaat bij geschillen die zich kunnen voordoen.
Ga naar de pagina Controlelijst voor fraudebescherming en claimprocedure en ga na of je in aanmerking komt voor de regeling voor fraudebescherming.
Als je stap 1 en 3 (stap 2 is facultatief) hebt doorlopen en nog steeds van mening bent dat er sprake is van fraude, dien je een klacht in. Wacht 30 dagen na afloop van de veiling voordat je aangifte doet van fraude. In de tussentijd kun je proberen met de andere partij tot een oplossing te komen.
Opmerking: eBay verzekert objecten niet via de regeling voor fraudebescherming, maar stelt kopers onder bepaalde voorwaarden schadeloos.
Meer informatie vind je in het Hulp-onderwerp Veelgestelde vragen (FAQ) over fraudebescherming.

Of kijk ff op http://pages.benl.ebay.be/help/community/fpp.html

:wink:

Voor zover ik weet, ben ik nog niet opgelicht. Gelukkig maar…

ik geloof niet dat ik ooit opgelicht ben

Ben opgelicht door UPC, en ze proberen het nog steeds. :frowning:
Alleen hebben ze nu een foutje gemaakt dus ga ik binnenkort ze even oplichten. :slight_smile:

Greetz

The Observer

Als je werkt ben je opgelicht bij salaris uitbetaling
wat kun je hieraan doen ?
beunen

Als je een auto rijd prive ben je opgelicht
leasen bij de baas

Als je een huis hebt ben je opgelicht
niks (huren is geen optie)

Als je UPC/Chello hebt ben je opgelicht