Zijn bejaarden eigenlijk wel ergens goed voor?

Ze kunnen mooi vertellen over de oorlog en zo ; Hebben de meeste levenservaring en de niet-demente exemplaren kunnen een grote adviserende rol spelen , maar verder ?

Ze kosten een hoop geld en dat zal de komende tien jaar niet goedkoper worden , sterker nog … verdubbelen !

En over tien jaar , sta jij daarvoor een aardig deel van je loon af , in de hoop dat ook jij , als je bejaard bent , later goed kunt uitrusten van de drukke maatschappij die je gediend hebt.

Maar ja … wat moeten we dan met ze ? Je kunt ze moeilijk ergens verstoppen en ze hebben echt wel verzorging nodig.

Automatisering dan maar in de verzorging ? Robots en computers die het hart in stand houden terwijl de sonde rustig klontjespap in de slokdarm duwt ? Ik heb geen idee , maar ik vind het ergens zonde dat ik zo’n beetje nu al weet dat ik over een jaartje of 30 niet van mijn pensioen kan genieten. Tegen die tijd bestaat dat woord allang niet meer.

En dan ?

Nut…mjah, daar kun je over discussiëren.
Maar nadat mensen zo lang hebben bijgedragen aan de maatschappij vind ik dat ze het verdiend hebben om op hun oude dag goed verzorgd te worden.

Hierbij vind ik wel dat het niet tot het uiterste gevoerd hoeft te worden. In dit verband vind ik de euthanasiewet een goede optie, mits juist toegepast.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Nut…mjah, daar kun je over discussiëren.
Maar nadat mensen zo lang hebben bijgedragen aan de maatschappij vind ik dat ze het verdiend hebben om op hun oude dag goed verzorgd te worden.

Hierbij vind ik wel dat het niet tot het uiterste gevoerd hoeft te worden. In dit verband vind ik de euthanasiewet een goede optie, mits juist toegepast. [/B]

Ik wil de discussie/conversatie gezond en leuk houden , dus vat aub het volgende niet op als een aanval naar jou persoonlijk, maar naar deze wet.

Ik kan me best indenken dat wanneer iemand erge pijn heeft en in een dusdanige terminale fase is beland , dat deze persoon het zelf wil. Een rustig einde.

Echter zitten we nog met het puntje van diegenen die dat niet kenbaar kunnen maken. Ik zou er niet zo blij mee zijn als iemand anders voor mij beslists dat ik maar eens moest “gaan” zonder dat ik dat zelf wil of mij kan verdedigen.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Ik wil de discussie/conversatie gezond en leuk houden , dus vat aub het volgende niet op als een aanval naar jou persoonlijk, maar naar deze wet. [/B]

Zo was mijn antwoord ook niet bedoeld…

Het is lastig voor die mensen die, als ze zelf nog konden nadenken, het wellicht nooit zover zouden laten komen, maar anderen moeten de definitieve beslissing nemen.

Wie bepaalt wat goed voor wie is? Dat blijft in heel veel gevallen een onmogelijk te beantwoorden vraag. Wie bepaalt wat goed en wat slecht is, wie bepaalt wanneer je vervolgd wordt en wanneer niet…etc.

Sommige dingen lijken wellicht geen nut (meer) te hebben, maar hebben dat vaak toch wel…zij het soms marginaal. Emotionele banden tussen mensen zijn niet te waarderen en voor iedereen anders. Zo kan het zijn dat een kind nog heel veel waarde hecht aan de aanwezigheid van een demente oma en/of opa…een opa of oma die misschien voor anderen meer last dan lust is en waarvan wellicht gezegd kan worden dat deze weinig nu heeft voor hen, kan dat voor het kind nog wel hebben…

Ik ben blij dat ik die beslissing (nog) niet hoef te maken…het lijkt me geen makkelijke beslissing.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Ze kunnen mooi vertellen over de oorlog en zo ; Hebben de meeste levenservaring en de niet-demente exemplaren kunnen een grote adviserende rol spelen , maar verder ?

Ze kosten een hoop geld en dat zal de komende tien jaar niet goedkoper worden , sterker nog … verdubbelen !

En over tien jaar , sta jij daarvoor een aardig deel van je loon af , in de hoop dat ook jij , als je bejaard bent , later goed kunt uitrusten van de drukke maatschappij die je gediend hebt.
[/B]

daarom ga ik nederland tegen die tijd uit. K heb geen zin om 60% van mn loon af te staan aan de nederlandse staat. Het klinkt misschien een beetje asociaal maar je kunt je toch wel voorstellen dat dat absurd veel gaat kosten. Zij waren eigenlijk ook de generatie die de WAO zo ontzettend aantrekkelijk maakte en waar we dus nu gigantisch hoeveelheden euros aan kwijt zijn. waar of niet?

mzzls

Originally posted by theunbeatable
[B]

daarom ga ik nederland tegen die tijd uit. K heb geen zin om 60% van mn loon af te staan aan de nederlandse staat. Het klinkt misschien een beetje asociaal maar je kunt je toch wel voorstellen dat dat absurd veel gaat kosten. Zij waren eigenlijk ook de generatie die de WAO zo ontzettend aantrekkelijk maakte en waar we dus nu gigantisch hoeveelheden euros aan kwijt zijn. waar of niet?

mzzls [/B]

Slim!!!
Dus jij gaat naar een land waar je, als je zelf oud bent, niks meer krijgt en dus op je familie aangewezen bent…
Dan zou ik nu maar vast flink wat kindertjes gaan maken.

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]

Slim!!!
Dus jij gaat naar een land waar je, als je zelf oud bent, niks meer krijgt en dus op je familie aangewezen bent…
Dan zou ik nu maar vast flink wat kindertjes gaan maken. [/B]

nou dat zeg ik niet. ik ga alleen het liefst naar een land toe waar ze niet zo geldverkwisterig zijn als de nederlandse staat.

Originally posted by theunbeatable
[B]

nou dat zeg ik niet. ik ga alleen het liefst naar een land toe waar ze niet zo geldverkwisterig zijn als de nederlandse staat. [/B]

En dan wel terugkomen als je oud bent en wilt profiteren van de goede sociale voorzieningen?

Als ik het goed voorheb,gebeurd het nu op deze manier omdat regeringen de neiging hebben geld dat ze ontvangen,onmiddelijk te verbrassen…elke maand wordt er van mijn loon een niet onaanzienlijk bedrag afgehouden om de pensioenkas te spijzen,zodat mijn inkomen veilig is…maar mijn pensioen wordt nu al opgesoupeerd door 2 generaties ouder dan ik…
:eek:
Eigenlijk zitten wij met een manier van “verplicht” pensioensparen,waarvan we niet weten of we er ooit van kunnen genieten…
Zou best interessant zijn als onze regering mijn bijdrage van de laatste 25 jaar zou terugstorten en ik dat bedrag + mijn toekomstige maandelijkse afhoudingen kon beleggen in een private pensioenkas…hoef hun pensioen nie,als het op deze manier zou kunne…:bow: :smiley:

Originally posted by Da_Taxman

En dan wel terugkomen als je oud bent en wilt profiteren van de goede sociale voorzieningen?

dat gebeurt nu al volop en is in het verleden ook al gebeurd. en raad eens wie dat moeten betalen: jij en ik

ik vind het echt zwaar asociaal om mensen die hun hele leven gewerkt en -niet te vergeten, Nederland opgebouwd hebben na de oorlog- betaald hebben voor hun pensioen, om die mensen te gaan korten of op welke manier dan ook te korten op hun recht op zorg. Dat er een oplossing moet komen voor deze steeds duurdere pensioenen is natuurlijk wel een feit, zoals de situatie nu is werkt het natuurlijk ook niet…

Originally posted by pietpaulusma
ik vind het echt zwaar asociaal om mensen die hun hele leven gewerkt en -niet te vergeten, Nederland opgebouwd hebben na de oorlog- betaald hebben voor hun pensioen, om die mensen te gaan korten of op welke manier dan ook te korten op hun recht op zorg. Dat er een oplossing moet komen voor deze steeds duurdere pensioenen is natuurlijk wel een feit, zoals de situatie nu is werkt het natuurlijk ook niet…

ja inderdaad als we op deze voet doorgaan zijn we over 20 jaar allemaal failliet

mzzls

Originally posted by pietpaulusma

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is de torenhoge staatschuld juist door deze mensen gemaakt. Ook iets om over na te denken.

bejaarden zijn goed voor de anale sex:cool:

Originally posted by bbrother
bejaarden zijn goed voor de anale sex:cool:

huh?? wat is dat nou weer voor een opmerking :eek: lol

mzzl