Zelf video film maken!

Afgelopen weken ben ik aan de slag gegaan met mijn DVD brander om video montage’s om te zetten naar DVD.
Ik hier iets mee geleerd dat ik graag wil melden.
ALs je DV-avi bestanden via firewire op je HD hebt gezet dan moet een programma dit encode naar Mpeg-2 waar vervolgens weer vob files enz. van gemaakt worden.
Nu zit er in dat renderen het vershil van de kwaliteit van het eind resultaat. Ik ben bezig geweest met Cinemacraft en Ulead’s DVD workshop 1.0 en 1.2
Met Cinemacraft ver 2.64 kun je wel mpg files maken maar de trail versie gaat maar tot 30 seconde, en dan kun je niet echt goed testen. De 30 dagen versie :wink: van DVD workshop geeft je dan wat meer test ruimte.
Nu schijnt versie 1.2 gebruik te maken van een nieuwe encode techniek die vooral door een Intel P4 ondersteund wordt. Maar het zelfde filmpje gemaakt met ver 1.0 naast die van 1.2 draaien laat toch een beeld kwaliteit verschil zien. Ver. 1.0 is dus een stuk beter.
Meer detail en een vloeiender beeld. Ik heb een AMD XP +2100 en dus geen P4 maar dat mag toch geen kwaliteit verschil geven? Hooguit een langere rekentijd.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik gebruik powerdirector pro van cyberlink echt een super programma captured van bijv. een dv camera en brand dit vervolgens in videocd, dvd.

http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=45

Er mag inderdaad geen verschil zitten tussen de beeldkwaliteit die een P4 aflevert tov een Athlon. Zelf encode ik met Cinema Craft Encoder (SP) en mijn ervaring is dat CCE op een Athlon systeem sneller loopt dan op een P4 (mijn P4 2,0Ghz met 256MB DDR vs mijn Athlon 1400 (oc) met 768MB PC133)…