Zelf een Film maken

vbimport

Hi,

Morgen ga ik een (mini) flim maken. we hebben al een script enzo. maar weet iemand hoe je makkelijk "special effects" kan doen?

Het wordt een soort van een drama. En iemand wordt ook met een zweep geslagen (ik jah :()
niet dat het een SM film wordt, maar als straf. Omdat het over zon engelse kostschool gaat van vroeger (die scene tenminste) waarin de eerste jaars slaafjes zijn van hogere-jaars.

Nu wil ik geen pijn lijden, maar het moet er wel uitzien alsof ik hard wordt geslagen en dus ook echt pijn heb.

heeft iemand iets van een site of tips voor beginnende film makers?

thx.

ps: we hebben 1 (!) camera. dus misschien is het daardoor makkelijker "special effects" te doen.

En hoe makkelijk is het om te "knippen" in de film? zodat je de laatste scene eerst kan spelen. en dat later daadwerkelijk als laatste op de film te zetten. of heb je daar echt een studio voor nodig? (vast wel :()

we hebben dus 4 acteurs. 1 filmer. 1 videocamera. een computer en de locatie.
kan je daar iets leuks mee doen?

ik hoor het graag :slight_smile:

note: voor een ander op google zoeken is erg makkelijk. zelf iets vinden is een stuk lastiger. zoek even voor mij...

en het budget is dus zeg maar 0. we moeten alles zelf doen/maken... maar we hebben opzich ook al wat...

Als je een PC hebt waarmee je kunt videobewerken (TV kaart, FireWire) icm je cam dan is het editten mbv Adobe premiere goed te doen. Het is eventje vogelen, maar je hebt vrij snel in de gaten hoe dit geweldige programma werkt!

Spelen dat je pijn lijdt? Euh… ga op je zij op de grond liggen, helemaal bijelkaar getrokken en kermen maar… dan de rug laten filmen en tadaa… :wink:

hehehe thx. lig ik daaro op de grond te kermen (zogenaamd) kan ik iig nog lachen :slight_smile:

maar hoe belangrijk is licht enzo? behalve dan dat je het dan beter ziet…

want daar hoor je “ze” ook altijd over. Licht zus, Licht zo.

En hoe moeilijk is het om extra geluid bij te voegen? hoe moet dat uberhaupt?

Originally posted by Totibbs
[B]maar hoe belangrijk is licht enzo? behalve dan dat je het dan beter ziet…

want daar hoor je “ze” ook altijd over. Licht zus, Licht zo.

[/b]

Goed belichten is zeer belangrijk. Zorg voor helder, wit licht. Niet te fel (ivm reflecties en overbelichting) maar ook niet te weinig (ivm beeldruisvorming en kleurvervaging).

En hoe moeilijk is het om extra geluid bij te voegen? hoe moet dat uberhaupt?

Ligt eraan hoe je het doet. Ik doe dat ook met Adobe premiere, en daarin is het erg makkelijk!

Nu wil ik geen pijn lijden, maar het moet er wel uitzien alsof ik hard wordt geslagen en dus ook echt pijn heb.

Misschien dat dit wil (Charley Chaplin deed het ook zo, maar dan met een hark waar hij op ging staan):

Neem de scene achterstevoren op en laat hem (met het eerder genoemde Premiere) ook weer achterstevoren afspelen. (terugdraaien)

Dus je begint met opnemen, op het moment dat het lijkt dat je net een mep hebt gekregen. Dan ga je opnemen waarbij degene die je slaat als het ware ‘achteruitspoelt’, een teruggaande beweging dus.

Als je deze scene nu weer achterstoveren afspeelt in de montage, dan is het begin het moment dat ie je wil slaan, en het einde van de scene is dan dat die zweep op je lichaam ketst.

't is misschien even oefenen, maar als je het goed doet, moet het werken.

Het klinkt vreemd , maar huur eens een dvd met een commentary track , daarin zitten enorm veel tips voor belichting en dergelijken. (Cruel Intentions heeft een zeeeer goede commentary track)

aiight, ik zal het proberen…

morgen de grote dag :slight_smile: Nieuw Nederlands Talent :slight_smile:

Verwacht die film trouwens niet op TV oid. Het is voor GLO* een opdracht. moet je scenes uit verschillende boeken naspelen tot een nieuw verhaal…

• Geïntegreerd Literatuur Onderwijs. Zit bij NL en EN ingebakken. In die 2 contact-uren die je hebt, gaat er nog eens 1 uur verloren aan GLO…

kan niet wachten tot ie in de bios draait :slight_smile: :slight_smile:
wordt hij nog ergens gepost of nie

hehehe ach misschien een demo ofzo…

als jij mij uitlegt hoe je een tape op je compu krijgt, krijg jij de hele versie van me. dus incl. bloopers enzo :slight_smile:

En hoewel ik je geen toestemming geef tot het verder verspreiden van die versie, moet je het toch maar doen. Ben wel benieuwd hoe snel die films nou eigenlijk op de illegale markt worden verspreidt :slight_smile:

Verhoogt best wel mijn eigen waarde als ik tussen de Star Wars 2 Return of the Clones sta op de pubstro’s :cool:

Originally posted by Totibbs
[B]hehehe ach misschien een demo ofzo…

als jij mij uitlegt hoe je een tape op je compu krijgt, krijg jij de hele versie van me. dus incl. bloopers enzo :slight_smile:

En hoewel ik je geen toestemming geef tot het verder verspreiden van die versie, moet je het toch maar doen. Ben wel benieuwd hoe snel die films nou eigenlijk op de illegale markt worden verspreidt :slight_smile:

Verhoogt best wel mijn eigen waarde als ik tussen de Star Wars 2 Return of the Clones sta op de pubstro’s :cool: [/B]

nou , met al die nep kazaa attack of the clones films moet dat geen probleem zijn…