Ze zijn gek geworden

Bron Nu.nl

OM vervolgt omstreden uitspraken van imams niet

Uitgegeven: 10 december 2002 13:10
Laatst gewijzigd: 10 december 2002 13:28

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) zal de imams die omstreden uitspraken deden die in juni door het actualiteitenprogramma Nova werden uitgezonden, niet vervolgen. Het gaat om islamitische geestelijken van moskeeën in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Tilburg.

Het OM heeft die beslissing dinsdag meegedeeld. De betrokken officieren van justitie concluderen onder meer op grond van de geldende jurisprudentie dat de kans op een succesvolle vervolging “bijzonder klein is.”

Uit eerdere zaken blijkt volgens justitie, dat rechters de gedane uitlatingen van geestelijken naar alle waarschijnlijkheid niet strafbaar zullen vinden.

NOVA liet een aantal preken uit de bewuste moskeeën letterlijk vertalen. Een daarvan, afkomstig uit de El-Tawheed in Amsterdam, gaat over kuisheid. “Het is de plicht van de vrouw om haar man te gehoorzamen in deze, al heeft ze geen zin in hem. De enige uitzondering is wanneer ze net bevallen is of ongesteld is. Dan kan de man niet aan de vrouw komen. Onze profeet heeft gezegd dat wanneer de man zijn vrouw naar bed vraagt en ze weigert, waardoor hij de hele nacht boos op haar blijft, dan zullen de engelen tot aan de ochtend die vrouw vervloeken.”

“Dus als de man zijn vrouw naar bed vraagt en ze uit hoogmoed en trots geen gehoor aan zijn uitnodiging geeft zodat hij de hele nacht boos op haar blijft, dan zullen de engelen haar tot de ochtend blijven vervloeken.”

“In een uitspraak van de profeet wordt gezegd dat als een vrouw de uitnodiging van haar man om naar bed te komen afwijst dan zal Allah in de hemel boos op haar worden en boos blijven totdat haar man haar vergeeft. Als de man na zijn huwelijk overspel pleegt of als de vrouw na haar huwelijk overspel zou plegen dan wordt zij gestenigd tot ze doodgaat.”

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==

Wat een achterlijke cultuur. Je had gelijk Pim.
Als je dit iedere keer dat je op je knieen ligt krijgt te horen wordt je wel zo gek als een deur.
De vrouw moet neuken op commando.
Bij overspel van man of vrouw wordt de vrouw gestenigd.

Ik heb het laatste uit je post even verwijderd. Ik kan je standpunt goed begrijpen, maar ik denk dat jouw manier van uitdrukken wel eens heel wat pijnlijke gevolgen zou kunnen hebben… en dat willen we niet.

Ik ben het trouwens ook niet eens met wat er gebeurt. Dit soort uitspraken zijn niet meer van deze tijd… er wordt immers veel geld en moeite erin gestoken de wereld een wat socialere en leefbaardere plek te maken, waar de mensenrechten gewaarborgd worden. Aangezien dit hier duidelijk niet het geval is, moet daar wat aan gedaan worden. Een vrouw is net zo goed als een man een mens en heeft daarom ook dezelfde rechten.

Ik weet dat het een westerse visie is, en dat deze voor ons als Nederlanders even normaal lijkt als deze vreemde “leefregels” voor de mensen die in deze zaken geloven… maar ik neem ergens toch aan, dat een man die zijn vrouw lief heeft ook respect voor haar heeft en haar zulke dingen niet eens zou willen aandoen. Hoe dan ook, het moge duidelijk zijn dat de wereld nog veel te leren heeft…

Eerst en vooral, van mij mogen ze die imams ook aanpakken hoor. Maar zoals het OM zegt, het is heel moeilijk om die mensen te straffen. Iets is pas strafbaar als er een wet tegen is. Uitzonderingen maken, kan gewoon niet, want dan ligt heel ons systeem (het idee van de rechtstaat) op zijn gat.

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik heb het laatste uit je post even verwijderd. Ik kan je standpunt goed begrijpen, maar ik denk dat jouw manier van uitdrukken wel eens heel wat pijnlijke gevolgen zou kunnen hebben… en dat willen we niet.

[/B]

Dat je illegale links etc verwijdert begrijp ik. Maar als er hier nu ook al meningen verdwijnen begint het wel erg op het "goede’ oude rusland te lijken… :confused:

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]

Dat je illegale links etc verwijdert begrijp ik. Maar als er hier nu ook al meningen verdwijnen begint het wel erg op het "goede’ oude rusland te lijken… :confused: [/B]

Dit was geen mening, dit was een pure provocatie. Vergelijk het maar met “Alle eenden moeten dood”.

Meningen zou ik in principe nooit verwijderen… tenzij het natuurlijk iets heel erg achterlijks was :wink:

Het gaat niet echt om de normale moslims , het gaat om de extremen. In iedere religie zit wel wat fout.

Kijk maar naar het Katolicisme . Kruistochten waren er niet echt om respect te tonen voor de mensen met een ander geloof. Overigens heeft de Kerk al heel wat oorlogen op zijn geweten en komt het meeste kapitaal gewoon uit plunderingen.

De islam op zich is best een aardige religie. Er zitten best wat logische punten in en ook wordt er voor de vrouw een diep respect gegeven. De vrouw wordt bijvoorbeeld gevraagd om een hoofddoek om te doen ; Dit omdat haar schoonheid voor haar man moet zijn en niet voor iedereen.

Dit zou je een beetje kunnen vergelijken met het idee dat jouw vrouw alleen aan jou haar lichaam schenkt in plaats van een slag in de rondte te hannessen (vul zelf maar een ander woord in). Misschien ontzettend vreemd ten opzichte van de christelijke westerse cultuur , maar het getuigt van respect. En zo is het ook bedoeld.

Helaas zijn er extremisten , en die vind je in elke religie. Extremistische joden , moslims , hindu’s en christenen zijn allemaal even erg. Alles moet wijken voor het geloof en dat is fout.

We kunnen er lang en kort over zeuren , maar iedereen heeft recht op een geloof.

Met 1 ding ben ik het wel eens. Een geloof moet je NIET worden opgedrongen , hier moet je zelf mee komen en zelf accepteren. Ik vergelijk het een beetje met lid worden van een club. Je betaalt eventueel wat contributie , doet wat arbeid en probeert de club met een goed gevoel draaiende te houden. Omdat je dat namenlijk LEUK vindt. En als de club niet leuk is , dan moet je ook weg kunnen (wederzijds respect). Het gaat een beetje om geloofsgenoten , samen wat discuzeuren en feesten over dezelfde gedachtengoeden.

Ook vind ik , dat het een beetje te ver wordt doorgetrokken in Nederland. Stel je nu eens voor dat CDFreaks aan iedereen zijn visie ging opdringen aan heel Nederland , en dat als je niet gelooft in het CDFreakisme dat je toch eigenlijk wel de brandstapel verdient… Dat gaat een beetje ver. Ik hoef niet zo nodig op elke straathoek een internet verbinding , een moskee of een kerk. Er moet ook ruimte zijn voor de goddelozen in de wereld.

Jammer , maar helaas , die zijn er ook , en verdienen ook respect voor hun overtuiging.

Ga (hoe verrassend) volledig akkoord met Belvedere. Doe wat je wilt, geloof wat je wilt, denk wat je wilt, zolang je niemand anders er kwaad mee doet. Dat is mijn visie.

Originally posted by dansmug
Ga (hoe verrassend) volledig akkoord met Belvedere. Doe wat je wilt, geloof wat je wilt, denk wat je wilt, zolang je niemand anders er kwaad mee doet. Dat is mijn visie.

Groot gelijk, vrijheid voor iedereen

Had wel verwacht dat die laatste opmerking zou worden geschapt Dee-ehn. Prima… maar ik moest ut effe kwijt.

“Alle eenden moeten dood!”

Idd! Mooi gesproken Dee-ehn, dat is pas een mooie metafoor :bigsmile:

[B]

Dit was geen mening, dit was een pure provocatie. Vergelijk het maar met “Alle eenden moeten dood”.

Meningen zou ik in principe nooit verwijderen… tenzij het natuurlijk iets heel erg achterlijks was :wink: [/B]

Alle eenden moeten idd dood! want ze houden het water open, zodat ik niet kan schaatsen :frowning: :a

anyway, vrijheid gelijkheid en broederschap.

en Raymtzer weet het al “met ieder schip komen er wel een paar ratten mee.”

En wie in de Moskee zit, hangt iig niet op straat, staan ze niet voor je bij de rij voor de kassa, en staan ze ook niet in de file, en smurfen ze ook niet op het internet.

Nee, wat mij betreft mag iedereen in zijn Moskee zitten, heb ik het rijk alleen

:bigsmile: :cool:

(moeten ze wel snachts het internet op, om de zooi te updaten, zodat ik de volgende dag weer wat te zien/lezen heb :slight_smile: )

Moskee mag je ook met Kerk vertalen, maar we haddenh et over Imams, dus heb ik maar Moskee gebruikt…

(ANP) - De weduwe van oud-Tweede-Kamerlid H. Janmaat, W. Schuurman, wil dat de veroordeling van haar overleden man, wegens discriminatie, ongedaan wordt gemaakt. Ze heeft daarvoor woensdag een herzieningsverzoek ingediend bij de Hoge Raad.
Volgens Schuurman zijn er nieuwe omstandigheden die het rechtvaardigen dat de Hoge Raad zich opnieuw over deze zaak buigt.
Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde de vroegere voorman van de extreemrechtse partij Centrumdemocraten (CD) in 1997 wegens discriminatie. Hij kreeg toen een voorwaardelijke celstraf van twee maanden en een boete van 7500 gulden. De Hoge Raad hield deze veroordeling eerder in stand.

Janmaat werd veroordeeld voor uitspraken die hij in 1996 deed tijdens een betoging in Zwolle. Hij riep destijds met twee andere personen leuzen als: ‘eigen volk eerst’ en ‘Nederland is voor Nederlanders’.

De weduwe van Janmaat betoogt dat de laatste tijd is gebleken dat ,de wens tot afschaffing der multiculturele samenleving in brede kringen in de samenleving leeft’’. Schuurman in het verzoek: ,Van deze omstandigheid is bij de onderzoeken op eerdere rechtszittingen niets gebleken’’.

Voor een herzieningsverzoek moeten er nieuwe feiten worden aangedragen, die tijdens de eerdere behandeling door de Hoge Raad nog niet bekend waren. De griffier van de Hoge Raad zegt dat de procedure een half jaar tot een jaar zal duren.

Tja, en dan lees ik dit dus in de krant. De gebruikelijke gevoelens van afschuw die ik altijd krijg alleen al bij het horen van de naam Hans Janmaat en zijn partij de CD steken eerst de kop op. Maar daarna realiseer ik me dat deze leuzen van hem momenteel zeer zwakke kreten zijn.
Ze zijn nog steeds vreselijk maar wat je tegenwoordig hoort over ‘die buitenlanders’, want voor het gemak generaliseert men er maar flink op los, is werkelijk te afschuwelijk om te herhalen. (Bovendien zou Dee-ehn dat terecht schrappen.)
Ik ben het met Mr. B. eens dat het uiterst belangrijk is om RESPECT voor elkaar te hebben zodat jij op jouw beurt ook jezelf kunt zijn en blijven.