Ze zijn er wel .. de echte helden

vbimport

En van mij mogen die 1000% vaker in het nieuws staan dan elk ander nieuws.

Bron : www.nu.nl

Priester verdrinkt na redding zeven kinderen

ROME - Een Italiaanse priester is woensdag verdronken nadat hij even daarvoor in zee zeven kinderen van de verdrinkingsdood had gered. De 44-jarige Stefano Gorzegno, priester van een parochie in Bojano in het zuiden van het Zuid-Europese land, was met ongeveer vijftig schoolkinderen tussen twaalf en zestien jaar een dag op stap in Termoli aan de Adriatische kust.

Toen de zeven kinderen tijdens het zwemmen werden verrast door een sterke onderstroom, bedacht de priester zich geen moment en dook hij met z’n kleren aan in de golven om hen te redden. Gorzegno slaagde erin alle kinderen te redden, maar bezweek kort daarna. Zijn longen zaten vol water, zei een woordvoerder van de plaatselijke politie donderdag.

Volgens hem krijgt de priester vrijdagochtend in Bojano een speciale uitvaartdienst voor zijn heldendaad. Gorzegno was een ervaren zwemmer en diepzeeduiker, aldus de zegsman. Bojano is een bergdorp ten westen van Termoli.

Ik hoop van harte dat er voor deze man een hemel is waar hij erg gelukkig is.

Ik las het vanmiddag op Fok en ik vind dat we hier idd met een held te maken hebben…!

ja is nuttiger dan het nieuws dat bush zich een zoutje verslikt heeft…

goed van de kerel…

Als hij had geweten dat ie zou verdrinken na het redden van die kidz was hij er dan nog steeds in ut water gesprongen ?

hij is een held. . .

een echte . . . .

hij is beloond . . . .

beloond voor zijn daad . . .

hij heeft vrede. . . .

want hij is bij ZIJN god. . . .

en hij zal nooit meer sterven. . .

want hij leeft verder in de gedacht van hen . . .

van hen die hij gered heeft. . . .

respect. . . :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: . . .

see yah . . . . .:bow: :bow:

Een echte held. Ik hoop dat deze man nu in de hemel is (of in ieder geval op een mooie plek zonder problemen). Dat heeft hij zeker verdient. Alleen maar respect en eerbied voor deze man.