Ze lopen met de dag op...........problemen met branden!

vbimport

Het wordt steeds erger met brand-fouten, eerst brandde ik alles op 8x (audio, data, twilights) en vaak zelfs “on the fly”. Nooit problemen gehad, maar nu wordt het dus steeds erger: Eerst al wat gezeik met twilight branden (zie andere posting) waar ik foutmeldingen kreeg als “medium error, loss of streaming” met clonecd.

Nu wordt audio branden ook al steeds erger, als ik een cd’tje brandt op 8x krijg ik gewoon gedurende de hele cd irritante vage tikken (de tikken zelf zijn niet luid, maar wel vaak en dus irritant), een soort overslaan lijkt het.

Ik gebruik een pIII533, 64mb intern en blablabla, met een sony CRX140E schrijver(2 maanden oud) en een philips 48x cdspeler/lezer.

Mijn hd is 15 GB waarvan 13 in gebruik is. (1.kan het hieraan liggen?)

Op de pc staan als brandprogramma’s nero 4.0.9.1, cdrwin3.8, clonecd, easy cd creator (van tl42). Al deze programma’s hebben er altijd al opgestaan, dus ook toen de problemen er nog niet waren (voor zover ik weet).

Kan dit trouwens ook aan het maken van de image liggen(2.), en zo ja hoe weet ik nu waar het aan ligt(3.)? Zou het helpen om met de schrijver een cd in te lezen(4.)

Wie kan mij helpen??? Begin dat gedonder elke keer nu een beetje heel erg beu te worden, kan formatteren helpen of zo(5.)???

wie o wie??? graag antwoord op deze 5 vragen

[This message has been edited by djrolo (edited 29 May 2000).]

ik had een soortgelijk probleem met mijn philips 404 4x4x32x

ook een kutbrander maar ja, als ik me gefikte cd’s in mijn aopen 52x deed hoorde ik ook steeds TIK TIK TIK KNARS weet ik veel. Toen heb ik Mitsui cd’s gekocht (beste cd’s die er zijn)

en nu zijn alle problemen opgelost, dus misschien moet je betere cd’s gebruiken zoals Mitsui of Philips voor de rest weet ik het ook niet.

Gegroet

ik gebruik FUJI 74min. cd’s (altijd al, dus dat kan het probleem ook niet zijn)

probeer je hd eens te defragmenteren, en anders je hd formateren en windows er opnieuw oppleuren (dit doe ik ongeveer 1x per maand) dan werkt ie zeker weer

Heb je er veel verschillende cdr software op staan (bv Nero en Adaptec ?), dit veroorzaakte bij mij ook problemen, toen een bootmenu voor nero-adaptec gedownload, en sindsdien zijn problemen opgelost.

ik heb die nero adaptec file ook moeten downloaden want ze kwamen in conflict maar ik heb geen writer meer dus hoe kan ik dan die patch uninstall doen?
want ze load nog steeds!!!

Waar haal ik dat bootmenu???

en defragmenteren?? kan het daar echt aan liggen?? (dat heb ik sinds een format bijna 2 maanden geleden niet meer gedaan)

Nog iemand goede oplossingen???

Het bootmenu voor Nero/Adaptec kun je hier downen:

ftp://ahead.xyrid.com/pub/directcd.zip

Alle soorten menu’s staan op:
http://www.ahead.de/en/Download.htm

antwoord op diegene die zegt dat mitsui’s de beste cd’s zijn, NOT. Ik heb een plextor en daar gaat de helft fout ! ik gebruik philips meestal en ook mmore… verder heb ik van funprice zo’n rol eigen merk ofzo, dat zijn DVision, die zijn ook super, gaat niks fout op 12 speed… en voor 80 minuten gebruik ik platinum. Er gaat ongeveer 1 cd op de 250 fout ofzo en dat komt meestal omdat ik dan per ongelijk 3d max ofzo opstart… multitasking is niet alles onder het branden maarja.

groetjes.

PS. wel een andere vraag, soms gaat m’n computer opeens heel traag voor 10 seconden en dan weer goed… enig idee hoe dat kan? heeft geen invloed op branden gelukkig.

Ga naar je autoexec.bat en verwijder daar alle regels. Het probleem is opgelost
<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by pokemon:
ik heb die nero adaptec file ook moeten downloaden want ze kwamen in conflict maar ik heb geen writer meer dus hoe kan ik dan die patch uninstall doen?
want ze load nog steeds!!!
<HR></BLOCKQUOTE>

We wijken af…! Heeft er nou ook iemand concreet antwoorden op mijn 5 vragen??? (en dat bootmenu, kan dat echt de “tikken” in mijn cd’s verhelpen???

Enne, als ik dat bootmenu gebruik, werkt dan clonecd ook niet meer tegelijkertijd met nero?

Voor Djrolo, Misschien is je laserlens smerig en zou je hem moeten schoonmaken (alleen met alcohol). Als je dit besluit te doen moet je de cd-lade openzetten (ten minste toen ik een keer een cdromspeler wou slopen ging dat heel slecht totdat ik de lade met wat geweld opengetrokken had)(vooral geen cdreinigingscd gebruiken)

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by ikkecds:

PS. wel een andere vraag, soms gaat m’n computer opeens heel traag voor 10 seconden en dan weer goed… enig idee hoe dat kan? heeft geen invloed op branden gelukkig.
<HR></BLOCKQUOTE>

Kon wel eens wezen dat de temperatuur te hoog oploopt in het systeem (overgeklokt Veel spul hangen in een kleine kast of bedenk zelf maar oplossing (als dit het probleem is) Meer of betere ventilatoren )

ik denk niet dat het met je bakker te maken heeft maar met je cdrom dus lees de cd’s eens in met je bakker !!!

Nero - Adaptec bootmenu ?
leg eens uit, ofwaar kan ik het downloaden…
Gebruik toch al fffkes die 2samen en nog nooit probs gehad…

Het is gewoon omdat alles op een IDE-bus is aangesloten. Bij IDE moet de processor er altijd intussen komen. En je kunt nu verstaan, van die miljoenen berekeningen die hij maakt per seconde dat er daar eens een slechte berekening tussen zit. Dus conclusie: koop een SCSI-writer (plex) en een scsi-hd (hitachi). Dit is ideaal. Sedert dat ik met scsi werk, niet 1 kraak of storing in de zovele cd’s die ik al geschreven heb.

Beste djrolo,

de “medium error, loss of streaming” kan wel degelijk komen door een gefragmenteerde HD, multitasking of een te trage HD (wat denk ik niet het probleem is).

Die irritante tikken komen me wel bekend voor. Het kan aan een paar dingen liggen:

1. je cd heeft lichte krassen en wordt op TE hoge snelheid ingelezen. Probeer eens een image te maken op je HD waarbij je de cd op 2x speed inleest. (gebruik cdrwin). Vervolgens brand je hem op cd.

2. De cd is van slechte kwaliteit en de cd-speler waarmee je hem wilt afspelen heeft moeite met het afspelen. Probeer een vooral nieuwe cd speler van Sony of Philips. Dit probleem ligt niet aan de cd maar aan de laser van je audio cd speler.

3. Als je direct van cd-naar-cd brandt kan het ook zijn dat je bron-cd speler slecht audio kan extracten. Zeer veel IDE-cd speler hebben hier last van. Probeer daarom de cd in te lezen van je CD-R naar HD, vervolgens terugbranden.

Ik denk dat de combinatie van oplossing 1 en 3 een goede kans maken.

Ik brand al een jaar of 5 cd’s en heb al 4 cd-branders gehad.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

suc6

ga eens naar www.geocities.com/ken08sperminator

Gedefragmenteerd, bootmenu gebruikt, met cd-r ingelezen >>>>>>>>>>>NIKS HELPT??!!

Maak je toevallig kopietjes van een al gecopieerde cd?