Zandstralen veilig?

vbimport

Ik kan morgen m’n panelen van m’n pc laten zandstralen. Nou is mijn vraag of dit wel kan…niet dat ik de panelen in de meest maffe vorm terugkrijg…
Wil namelijk m’n kast verven cq spuiten en de kleur wordt blauw metallic…
Bij de weg…is dat spuiten van die panelen nog een beetje te doen ?

Originally posted by mInDbLoWeR
Ik kan morgen m’n panelen van m’n pc laten zandstralen. Nou is mijn vraag of dit wel kan…niet dat ik de panelen in de meest maffe vorm terugkrijg…
Wil namelijk m’n kast verven cq spuiten en de kleur wordt blauw metallic…
Bij de weg…is dat spuiten van die panelen nog een beetje te doen ?

Zandstralen??

Wat is dat nou weer dan??

zandstralen zou in principe wel kunnen
er word slechts een heel dunne laag vanaf geschuurd…

xxx Hanne

Met spuiten kan ik je adviseren een beetje te oefenen op andere (METALEN!) voorwerpen en dan pas voor de echt te gaan op je kast…

Laat me meteen ff weten hoe het geworden is daar ik ook wil gaan spuiten… ik denk dat ik mijn zijpanelen maar blauw maak ofzow want dit beige ben ik zat :slight_smile:

Since carlo blijkbaar pissed is uit gelogd zal ik maar eens een domme vraag stellen. WTF is zandstralen ?

Zandstralen beetje een dure aangelegenheid. Maar ja als je geld genoeg heb moet je het zelf weten. Zet gewoon het schuurapparaat ertegen en schuur hem helemaal kaal. Daarna kun je met je verf busje aan de slag. Maar Zandstralen kan natuurlijk ook.

Heel simpel: zandkorreltjes met hoge druk op een voorwerp spuiten… dit is een soort van “schuren”… dit wordt oa gebruikt voor gevelreiniging…

thx :slight_smile:

Het kost mij nikzz…kep nog wat tegoed van die kerel.
kep voor hem een pc in elkaar gebouwd…

ik heb de velgen van m`n auto laten zandstralen en dat is echt wel vet mooi geworden maar of het aan te raden is voor je zijpanelen weet ik niet aangezien er toch een flinke druk op komt te staan ik zou het zowieso niet zelf doen maar laten doen door iemand die er verstand van heeft…
en dan zorgen dat je een houten plank ofzo ter ondersteuning van je panelen hebt zodat ze
niet gaan bolstaan…

als je ze hebt gespoten moet je ff laten weten/zien
hoe het geworden is aangezien ik zelf ook van plan
was om m`n kast een ander kleurtje te gaan geven…

Originally posted by wilma
sorry, dat ik jullie illusie moet ontnemen; in Nederland is zandstralen ivm risico’s (silicose) al lang verboden;
trommelen is er voor in de plaats gekomen.
Maar misschien zijn Belgen niet bang uitgevallen en zandstralen die nog steeds?

Belgie: Het land van onbegrensde mogelijkheden :stuck_out_tongue:

Originally posted by wilma
sorry, dat ik jullie illusie moet ontnemen; in Nederland is zandstralen ivm risico’s (silicose) al lang verboden;
trommelen is er voor in de plaats gekomen.
Maar misschien zijn Belgen niet bang uitgevallen en zandstralen die nog steeds?

Is dat zo joh?! Wist ik helemaal nie! :wink:

Maar kun je nie beter gewoon je kap doorzichtig maken!? Dan kun je alles binnenin bewonderen! :wink:

Je zou voor de grap es op T-net moeten kijken en dan zoeken op Case-mods…of gewoon op het aparte forum van GoT…!! Staan hoop leuke ideeen! :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
Je zou voor de grap es op T-net moeten kijken en dan zoeken op Case-mods…of gewoon op het aparte forum van GoT…!! Staan hoop leuke ideeen! :slight_smile:

Ja man…echt een tof forum…
Vooral ‘Lieve Adjes’, grote favoriet :smiley:

(hmmm, misschien mijn oude topic daarover weer eens opduiken :wink: )

Edit:

Done

Originally posted by -=HeadLesS=-

En dan al die domme verhalen moeten lezen waarin dan staat hoe mooi hun kast wel nie is en dat ie de beste airflow heeft en wat er allemaal wel nie inzit enzo! … Nee dank ja! :stuck_out_tongue:

Wat zijn zijpanelen nu weer?

gewoon de zijkant van je kast?

Wat ik zou doen is je kast eraf halen en dan zo hard en lang spuiten als je durft. Daarna de kast erop en de inhoud is onbeschadigd. (of had je dit al in gedachten?

Lijkt me wel dat ie de kappen er eerst afhaald en nie gewoon met alles nog in de pc gaat stralen! :stuck_out_tongue: haha!

hahaha…ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je je proc zandstraald…

vrijwilligers? :wink:

Zandstralen kan helemaal geen kwaad. Het speelt wel een rol welke druk er genomen wordt en welke korrel. De meesten denken dat er uitsluitend met zand gestraald wordt, wel dat is niet zo. Voor metalen die mooi gestraald moeten worden gebruikt men meestal glaskorrels. Je hebt dat in verschillende grofheden net zoals bij schuurpapier. Ik zou zeggen begin te stralen aan 4 bar en voer de druk op tot 8 bar als het kan. Ik zou wel aanraden om de kast dan niet te lang te laten staan alvorens te spuiten omdat gezandstraald metaal vlugger roest !! Echte zandkorrels dienen voor het grove werk zoals, aanhangwagen van vrachtwagens, …

Hee Wilma, ik weet niet waar jij hebt gezeten maar zandstralen is totaal niet verboden. Ik heb het drie weken terug laten doen met onderdelen van m’n brommer.

Een aantal onderdelen wilden ze niet doen omdat ze bang waren dat het ging vervormen (en dat ik dan niet zou betalen). Het kan dus nog steeds.

Als het een professionele zandstraalderij is zullen ze zelf wel kunnen beoordelen of het kan of niet.

Heel duur is het ook niet, mijn onderdelen (kastjes, frame en spatborden) was 100 gulden.