Yoo>> problemen met videokaart denk ik? Pc start opnieuw op en errors

yooo ppl kben nieuw hier =)

Ik had wat problemen metm ijn pc, en ik zag dat dit forum wel goed was voor vragen… :bow:

Dusz ja 't probleem is; Als ik een spel speel/ maakt niet uit wat voor spel van cd (bv medal of honor), na een paar min loopt ie vast en kan ik zo’n error ding verzenden(zwaaaarrr irritant…) enige bij wat het niet is is sommige internet spelletjes…bv snake ofzo…en soms restart ie plotseling( ook vooral als ik spellen speel :frowning: )
Dan als ik het verzend krijg ik af en toe zo’n link van microsoft, de ene keer lag het aan mn apparaat beheer( hij kon nie vinden wat ) En, lag ook een keer aan m’n graphic card…maar ik snap er niks van want hij heeft het jaren goed gedaan, misschien updates of???

Video card: Volgens mij weet niet precies waar ik 't kan zien :o
weetniet zoveel van pc’s maar dit is hem denk ik:

nvidia geforce 4 mx integrated GPU

staat tenminste bij beeldscherm addapters :slight_smile:

maarja, ik hoop dat jullie een oplossing hebben, kan hier echt niet meer tegen :sad:

Wel geprobeert om rechter muis blabla te klikken bij deze computer en dat pc opnieuw opstarten uitvinken, maar dan gaat hij alsnog af en toe uit en geeft 't een blauw venster aan =\ maarja, ben nu uitgetypt :cool: :eek:

Het ziet er naar uit dat je vga-kaart te warm wordt.
Kontroleer eens ofdat je ventilator wel draait ofdat ht koelblok niet los gekomen is.

Logische gedachte, maar hij maakt gebruik van een onboard VGA. Het kan toch wel een gevolg van hitte zijn; aangezien de VGA chip in de northbridge geintegreerd is, is de kans dat dit het euvel is vrij groot.

Is je systeem voor de rest stabiel? Een goed programma om dit te testen is Prime95 (gebruik de Torture tests!). Dit programma kun je gratis halen vanaf http://www.mersenne.org/freesoft.htm .

Heb hetzelfde probleem en het wordt eigenlijk alleen maar erger. In het begin kreeg ik fout meldingen bij het spelen van een spel, later begon mijn computer steeds opnieuw te restarten met fout meldingen en tegenwoordig restart het soms ook opnieuw als ik een film kijk aan het kijken ben.

Ben er nog steeds niet achter wat er precies aan de hand is, maar ik denk ook dat het aan mijn videokaart ligt(In iedergeval aan de hardware, denk ik, Kan het ook mis hebben hoor…) .

Ik heb het volgende gedaan waardoor ik nu veel minder problemen krijg met het opnieuw opstarten en dergelijke foutmeldingen:

Naar eigenschappen voor beeldscherm gaan,

–> Instellingen
op geavanceerd klikken
–> probleem oplossen
en hier je Hardwareversnelling op “geen” zetten of zo min mogelijk …
“Gecombineerd schrijven inschakelen” niet aanvinken.

Wie weet helpt dit ook voor jou, laat het eens weten…

Als iemand anders iets beters weet, laat het dan even weten a.u.b.

Trouwens, bedankt voor de prog Dee-ehn, ik zal het uitproberen

Heb een ATI Radeon 9100 128 DDR

misschien helpt dit ???

Heeft iemand een idee hoe ik die kan oplossen??? Laat het me weten a.u.b :rolleyes:

Hai, als je nu eens alle overbodige hardware deruithaalt en alleen met de basics je pc opstart. Kijken wat hij dan doet. Daarna stuk voor stuk hardware weer terugplaatsen en dan ieder keer kijken of hij probleem gaat geven. Op een gegeven moment kom je waarschijnlijk 8er het euvel lijkt me. Of je kaart werkt niet helemaal goed en kun je hier de laatste drivers van Ati downloaden.

mzzl Dúnedain

[QUOTE=ThugLife;1514473]yooo ppl kben nieuw hier =)

Ik had wat problemen metm ijn pc, en ik zag dat dit forum wel goed was voor vragen… :bow:

Dusz ja 't probleem is; Als ik een spel speel/ maakt niet uit wat voor spel van cd (bv medal of honor), na een paar min loopt ie vast en kan ik zo’n error ding verzenden(zwaaaarrr irritant…) enige bij wat het niet is is sommige internet spelletjes…bv snake ofzo…en soms restart ie plotseling( ook vooral als ik spellen speel :frowning: )
Dan als ik het verzend krijg ik af en toe zo’n link van microsoft, de ene keer lag het aan mn apparaat beheer( hij kon nie vinden wat ) En, lag ook een keer aan m’n graphic card…maar ik snap er niks van want hij heeft het jaren goed gedaan, misschien updates of???

Video card: Volgens mij weet niet precies waar ik 't kan zien :o
weetniet zoveel van pc’s maar dit is hem denk ik:

nvidia geforce 4 mx integrated GPU

staat tenminste bij beeldscherm addapters :slight_smile:

maarja, ik hoop dat jullie een oplossing hebben, kan hier echt niet meer tegen :sad:

Wel geprobeert om rechter muis blabla te klikken bij deze computer en dat pc opnieuw opstarten uitvinken, maar dan gaat hij alsnog af en toe uit en geeft 't een blauw venster aan =\ maarja, ben nu uitgetypt :cool: :eek:[/QUOTE]

ik heb een soort van zelfde probleem , men pc start op en er komt na de load een wit balkje boven links al knipperrend en dat blijft hij maar doen.
kan niet eens aan men inlogscreen