Yamaha cdwriter echt kapot?

vbimport

Hallo,
Ik heb een yamaha 6416 cdwriter, en ik was vandaag een cd-tje aan het branden toen ik een error kreeg in nero:
Track servo error

ik in de help opgezocht wat de fout is, staat er:
Either your recorder is damaged or you might need a firmware update (this really helps for recorder of a certain brand!).

dus ik de firmware updaten, maar dat hielp niet. Hij doet het gewoon helemaal niet meer, leest geen cd’s meer. De cd die eruit kwam toen het fout ging had helemaal geen scherpe rand tussen het gebrande en het nog niet gebrande gedeelte van de cd…erg vaag. Ik heb hier een voorbeeld van hoe een cd er normaal uit kwam (toen het nog goed ging) de cd laatste cd die uit de writer kwam, dus een overloop in kleur tussen gebrande en ongebrande gedeelte.
Iemand die weet hoe dit komt en of ik er ook wat aan kan doen om hem weer te maken?(heb hem al open gemaakt, lensje schoon gemaakt, maar verder kon ik niets bijzonders vinden en hij deed het nog steeds niet).
het zou tof zijn als jullie me kunnen helpen!

kijk, zo ziet een cd er normaal uit als ie gelukt is (scherpe rand tussen gebrand en ongebrand gedeelte)

en zo ziet het cd-tje eruit wat als laatste uit de writer kwam:(:frowning:

mja normaal zou ik zeggen , test eerst ff met een ander programma enzo en update firmware inderdaad:)
maar als hetw aar is dat uw writer al niet meer gewone cdz meer kan lezen is er dik iets mis en is die naar mijn weten kapot:(
euhhhh ik hoop dat ge garantie hebt ?
PS : een goeie tip : koop geen brol meer !
koop slim en goed :smiley:
KOOP PLEXTOR :slight_smile:

euhh kan zijn dat ik het verkeert heb en dat writer niet stuk is maar als hete cht waar is dat hij al geen gewone werkende cdz meer kan lezen is er degelijk iets mis hoor en vrees ik het ergste voor u.

kijk eens op http://www.gamecopyworld.com daar staat op hoe een brander kan reapareren maar ik hoop voor jou dat je nog garantie hebt

Gretaz JAP

de firmware heb ik al geupdate, maar dat hielp ook nix…andere software doet het ook niet (software doet het wel:) maar brander doet het gewoon niet)

ik heb hem al uit elkaar gehaald, uitgeblazen, en gezocht of ik iets bijzonders kon vinden, maar dat was niet het geval.

garantie is al voorbij, maar even een mailtje naar yamaha of er nog iets gefixt kan worden en wat dat kost (maar dan kan ik denk ik net zo goed een nieuwe halen)

wordt wel een plex in ieder geval:)

Ik vrees ervoor dat je fikker naar de vaantjes is. Heb vroeger hetzelfde probleem gehad met panasonic writer. Doe hem eens binnen. Normaal kan die gerepareerd worden.

tziet ernaar uit eh .

koop gewoon een nieuwe writer en idd een plextor

als ze hem nog kunnen maken ga ik echt geen nieuwe kopen…ik wacht het mailtje naar yamaha ff af