XS4all is dit een goede provider voor ADSL?

Hallo,

Vanaf 3 dec. kan ik me hier aan laten sluiten op ADSL alleen zie ik door de bomen het bos niet meer… XS4all is volgens mij een goede provider alleen zou ik jullie mening cq. ervaringen eens willen lezen… Ikzelf wil graag een breedband abonnement voor max. 55 euro per maand. Hoe is de service van hun? En moet ik perse hun ADSL modem nemen of zijn er betere modems voor een goedkopere aanschaf? Ik zou wel graag een ADSL modem willen hebben met een router met 4 netwerk aansluitingen en het liefst met een firewall funktie … Je ziet het een heleboel vragen maar ik weet eigelijk niet meer waar ik goed aan doe! Zijn er mensen die me een goed advies kunnen geven hier? Alvast bedankt voor jullie reaktie’s!!!

Greetings from here,

F.K.

ik zelf heb goede ervaring met Demon… ben ex-Chello klant, dus ben best snel tevreden :stuck_out_tongue: maar even serieus… service is perfect, hun support zowel op de site als in newsgroups is uitstekend, goede nieuwsgroepen (veel!) :stuck_out_tongue: waar ik lekker veel van download en ze hebben een gratis support tel,nr.

voor 19 euro heb je al een abo, maar word pas leuk met de snelste abo (65 euro voor 8192/1024 down/up, kb/sec)

momenteel komen nogal wat klanten van Xs4all naar Demon, ik vermoed omdat de snelheden veel hoger liggen voor minder euro’s, ik heb niets tegen xs4all, hoor zelfs dat het een uitstekende provider is, alleen kan ik daar zelf niet over oordelen, wel dus over Demon.

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

service pag : http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html

groetjes terug :bigsmile:

Zal gelijk je belangrijkste vraag beantwoorden, Xs4all is een top provider op het gebied van ADSL (daar buiten ook trouwens).

Ik heb nog nooit problemen gehad met de verbinding, en mocht er wat zijn hebben ze de beste cq. best bereikbare helpdesk van alle providers (bron: Consumentenbond).

Nu je vraag over de modem,
Je kan zelf een goede modem/router-all-in-one geval kopen, denk dan bijv aan de Vigor serie van Drytec.
Ik heb hier gewoon een normale ethernet modem via xs4all besteld en zelf een routertje er tussen gehangen naar mijn wensen, ze zijn niet zo duur.

Elke Provider heeft zijn voors en tegens. Ik ga binnenkort ook verhuizen en wil dan overstappen naar Demon. Waarom Demon, omdat die de beste newsgroepen heeft een nog een hele leuke prijs voor zijn ADSL heeft ook. Daarom dat ik voor Demon ga kiezen.

Ik heb trouwens ook wel heel wat goede verhalen gehoord over TweakDSL… je krijgt daar een 8/1mbit lijn, zonder datalimiet, voor slechts 70 euro! Wat je daar allemaal wel niet voor leuke dingen op kunt doen… :wink:

Tsja jullie maken het me wel moeilijk! Ik kom dus boven mijn max. 55 euro per maand als ik lekker wil gaan downloaden en van Demon had ik nog nooit gehoord. Ik zal zodadelijk eens kijken. Maar waar ik wel waarde aan hecht is de service en die is dus bij XS4all goed begrijp ik. Ik vindt die ADSL modems zo duur! Wat zijn goede en goekope ADSL-modems met een router met 4 aansluitingen en het liefste een firewall ertussen. Wat zijn de prijzen hiervan? Ik kan er wel eentje nemen van XS4all maar vindt ze wel duur hoor! Ik wil jullie wel in ieder geval bedanken voor de adviezen die jullie hebben gegeven! Bedankt en ik heb nu wat meer info wat ADSL betreft.

:wink: :wink: :wink:

XS4All staat idd bekend om de goede service.

Aangezien je maximaal 55 euro per maand eraan wilt besteden, zou je eens een kijkje kunnen nemen bij Ladot, daar krijg je een 8/1mbit lijn voor 48 euro per maand (met een 100Gb datalimiet)… Hoe de service van deze mensen is, weet ik echter niet!

:frowning: :frowning: :frowning: Ik zie net bij Demon op de site via de postcode check dat het bij mij nog niet kan… En ze weten ook nog niet wanneer het eraan komt… heb ik weer!!! :bow: :bow: :bow:

bij demon ook geen datalimit :bigsmile: wel een (fup)

@81632 wat is je postcode? ik zou eens kunnen vragen in hun newsgoup : demon.nl.support (misschien kan je er zelf ook ‘bij’)

kijk even in je prv. mess…box…

Ik ben zeeeeeeeeeer tevreden met mijn XS4ALL basic abonnement. We gaan binnenkort (15 januari) naar de 2megabit… w00t !

En Mr. Belvedere: voor welke kabelmodem heb je dan gekozen bij XS4all? Eentje van hun of heb je zelf eentje gekocht? Ik denk dat ik toch kies voor XS4all omdat hun service goed is lees ik alleen weet ik nog niet voor welke kabelmodem ik moet gaan kiezen…:confused: :confused:

ben ex-Chello klant, dus ben best snel tevreden

gaat dat om chello adsl ( als ze dat al hebben )

als het over kabel gaat, hoor ik dat wel vaker idd maar ik heb ook chello kabel en totaal geen problemen… ( kheb dat middelste abo, wat eerst standaard was )

Originally posted by 81632
En Mr. Belvedere: voor welke kabelmodem heb je dan gekozen bij XS4all? Eentje van hun of heb je zelf eentje gekocht? Ik denk dat ik toch kies voor XS4all omdat hun service goed is lees ik alleen weet ik nog niet voor welke kabelmodem ik moet gaan kiezen…:confused: :confused:

't is ADSL, dus ook een ADSL modem.

Indien je meerdere PC’s op deze verbinding wilt kunnen aansluiten, is het misschien handig een router met ingebouwd ADSL modem te kopen. Zelf ben ik nogal te spreken over de routers van Draytek (http://www.draytek.nl), maar die kosten flink wat. Je zou ook eens bij E-tech (http://www.e-tech.nu)kunnen kijken, daar krijg je een redelijk apparaat voor een goede prijs.

Let trouwens wel op één ding: veel modems/routers hebben een uploadsnelheid die gelimiteerd is op 800-zoveel kilobit. Zou je ooit voor een sneller abonnement willen gaan (1mbit up bijv), dan kun je geen volledig gebruik maken van je snelle lijn. Koop dus evt met een blik in de toekomst…

ADSL snelheden weer omhoog.

standaard abbo is nu 2Mbit down 320Kbit up :slight_smile:
toch best wel minder als je een goedkope SMC router heb gekocht :wink:
/me is blij met zijn draytek router

Jongens jullie hebben mij overtuigd! Ik ga gewoon voor XS4ALL (breedband basis) en deze maand hebben ze er een kabelmodem bij maar ik zit nog wel met de aansluitkosten van 74 euro ofzo meende ik belachelijk natuurlijk maargoed daarvoor heb ik dan een kabelmodem met 3 extra aansluitingen voor het delen van die snelheid op een eventueel netwerk bij mij thuis. Jongens in ieder geval bedankt voor jullie reakties en ik ben eruit!

:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: THANKS A LOT!!!

Greetings from here,

H.

standaard alcatel speedtouch is ook makkelijk te modden naar een router :wink:

xs4all is voor de rest een goede ISP, zit er nu 2½ jaar bij en nog nooit problem met hun gehad.

Maelstrom: hoe kun je die modden naar een router dan? Softwarematig of hardwarematig? kun je me enige uitleg geven?
Alvast bedankt!:wink:

Groetjes,

F.

Ik heb de Alcatel Rog ; groen lelijk USB adsl modem in de vorm van een platgestampte vis. Al het andere kostte toendertijd extra geld. Het zelfbouwpakket is voor iedereen zonder twee linkerhanden goed te doen.

Ik heb even op de HCC dagen , nadat ik een opblaasbare gsm-houder van ze kreeg , gevraagd of ik een nieuwe(re) nodig had in verband met de snelheid. Er werd mij verteld , dat zolang het onder de USB 1.1 specs bleef (11 Megabit) ik mij niet veel zorgen hoefde te maken.

Ik heb de Rog aangesloten op een Pentium 1 166 MMX die Smoothwall draait. Deze stuurt de rest van het netwerk aan. Zelfs XBOX-Live doet het prima :slight_smile: