Xp

vbimport

Ik heb hier windows xp 2486 liggen, maar hoe kan ik hem op een kaal systeem installen?

Normaal is het zo als je PC kan booten vanaf CD en je winXP cd is bootable dan kan je het gewoon door op te starten met je cdrom erin (wel eerst zorgen dat je bios goed staat dan)

Als de cd niet bootable is dan kan je het altijd met een opstartdiskette doen(wat nog altijd mijn voorkeur is)

en als dat niet mocht werken…install dan eerst win98SE derop en maak een multiboot met XP…neem aan dat dat ook gewoon net als win2000 werkt…:smiley: just 2 B sure

Kan iemand mij zeggen waar ik de win xp opstartdiskettes kan krijgen want hij boot nu niet automatisch op van de cd. In de bios staat dit wel ingesteld…

Dus als ik nou goede opstartdisks heb… Iemand een link pm me maar s.v.p.

je kan toch gewoon iedere bootdisk die je maar kan vinden gebruiken…zolang er maar cdromondersteuning bijzit!

Je kan idd gewoon bv een Win98/ME bootdisk gebruiken!
Als je deze niet hebt en ook niet de mogelijkheid om die nog aan te maken omdat je sys al kaar is kan je die hier downen! :wink:

Originally posted by Wookie
Als je deze niet hebt en ook niet de mogelijkheid om die nog aan te maken omdat je sys al kaar is kan je die hier downen! :wink:

wat is ie weer hulpvaardig heh die wookie! :wink: heb je Giants nog gevonden?

Originally posted by Wookie

:rolleyes: Ja, alleen jammer dat de bootdisks voor XP niet meer te d/l zijn…
Maar toch bedankt voor de moeite…:slight_smile:

Originally posted by eMiNeM
Ja, alleen jammer dat de bootdisks voor XP niet meer te d/l zijn…
Maar toch bedankt voor de moeite…:slight_smile:

Is geen moeite en je hebt dus helemaal geen bootdisk voor XP nodig want met een ME bootdisk red je het al. Snap je wel wat de bedoeling is?
Opstarten naar DOS, met CDrom ondersteuning, via een bootdisk, dan bladeren in de XP CD om de setup te starten, en installen die XP!

Good luck hè! :cool:

ik geloof niet dat het em gaat lukken zonder helpdesk;)

quote :
dan bladeren in de XP CD om de setup te starten, en installen die XP!

totdat ie aangeeft dat ie niet op te starten is in dos :confused:

Nice nieuwe D12 sign heb je trouwens :slight_smile:

Shit can happen when Bizarre gets some nasy minds on Devils Night. After he loaded his pistol pistol he shows how he takes some purple pills. ANd he says : That’s just a pimp like me and I want to blow my buzz.

eNiMeM heeft gelijk. Windows XP is niet te installeren vanuit DOS en ook NIET vanuit WinMe… Ik heb namelijk hetzelfde probleem…

Dan moet ie dus als dualboot… met 2K ofzo! :wink:

hallo allemaal
Je kan dus wel xp instaleren via dos,namelijk eerst zet je je bios
goed ,shadow cache e.d disabeld dan boot je via een win98 opstartdisk(maar dan wel met smartdrive er op gekopiert) tot de
prompt.
Dan typ je a:smartdrive
cd i386
winnt
Als alles goed gaat zal deze nu de dosinstallatie bestanden copieren naar je hd.
Om vervolgens de setup bestanden te copieren naar de mappen,
en de installatie te beginnen de win setup.
Zorg wel dat je minimaal toch wel 128 mb ram of meer hebt + heeelveel geduld want het duurd een tijdje.
Teminste in mijn geval wel , draai nu met win xp 2505 rc1 home editie (pesonel)
veel sucses
Ik hoop dat ik mmag ryplyen want ik kon me niet inloggen

REDDREAD:)

het is nog nooit zo donker geweest of het word vanzelf wel weer lichter

Werkt het ook met een WinMe opstartdiskette?