XP wil geen verbinding maken met router

Heb gister een router aangelegd hierzo, maar nu wil me XP machine geen verbinding maken ermee!
Ik had op de plek v/d router eerst een switch staan en heb verder niks aan de bedrading gedaan dus dat moet goed zijn. Een ME en een 2K machine kunnen wel gewoon verbinding maken. Het helpt niet als ik van poort wissel op de router. Het is btw deze router. (de 4 poorts)

Ik ga nu pitten, iemand any ID’s?!

Nou, vanochtend verder gegaan ermee en heb me pc naar beneden gesleept en direct aan de router gehangen ipv via allerlei kabels naar zolder.
En wat denk je, gelijk werken hè! :stuck_out_tongue:
Dus nu zit er nog maar 1 ding op lijkt mij, ff de bekabeling naar boven tjekken en dan zou het goed moeten zijn. Wel vreemd want ik heb niks aan deze bekabeling veranderd! (muizen? :D)

Ok, na alle mogelijke combinaties UTP kabels geprobeerd te hebben ben ik erachter dat die niet de oorzaak waren. (ja ‘waren’, tis opgelost maar lees verder…)
Ok, er zaten dus tussen de 3 losse delen kabel naar boven (mijn pc) van die koppelstukjes die je ook voor ISDN gebruikt. Deze zijn 8 dradig van binnen dus dat was het niet. Anders zou het in de vorige config natuurlijk ook nie gewerkt hebben hè! :wink:
Dus als de computer goed is en de kabels ook dan moet het gewoon in de blokje zitten dacht ik. Rondgevraagd en voila, een KD neemt 2 CAT5 koppelblokjes mee van z’n werk.
Die aangesloten en gelijk goed! :smiley:

Case closed! :slight_smile: