XP vs. MP

vbimport

Ey,

Ik ga binnenkort ff een nieuwe CPU kopen en denk ik ook maar ff een mobo’tje aangezien ik net mijn 1,2 @ 1,6 heb opgeblazen tijdens een poging de 1,8 te halen :rolleyes:

Uiteraard ga ik voor de nieuwe AMD cpu, alleen weet nog niet welke wat is nou het verschil tussen de xp en de mp?
Ik lees de ene keer dat de XP beter is en net op T******s.net lees ik dat de mp sneller is.

Wordt de xp de nieuwe duron en de mp de nieuwe Thunderbird of zo?

Neej neej neej je hebt het helemaal verkeerd :).

Ok ff alle gekheid op een stokje. De MP is de server CPU van AMD. Dit is AMD’s antwoord op Intel’s Xeon. Lekkere CPU btw.
De XP is echter de opvolger van de huidige high-end CPU van AMD, de AMD Athlon Thunderbird-C.

Welke dan beter presteert? Ik denk dat dat afhangt van hetgene waarvoor je hem inzet…

MP is ook bedoelt om dual (2 cpu’s) te laten draaien

Originally posted by RaSta
MP is ook bedoelt om dual (2 cpu’s) te laten draaien

Dat klopt, maar het blijkt dat de gewone TB’s het ook doen (de XP waarschijnlijk ook)…
Of ze ook zo’n hoog rendement uit de SMP halen als de MP’s weet ik echter niet…

Hebben jullie dit toevallig gelezen?! Damn! Zulke moet je in een dual (of meer) bordje proppen! :wink:

Originally posted by Wookie
Hebben jullie dit toevallig gelezen?! Damn! Zulke moet je in een dual (of meer) bordje proppen! :wink:

Jah dat wil ik ook wel… mooi voor videobewerking :slight_smile:

Hehhe… Ja dat had ik al gelezen!

Maar ik las inderdaad een stukkie dat er binnen 60 dagen 9 nieuwe dual plankies komen voor de MP!

Maar dan wordt het gewoon een 1,6 Ghz XP denk ik maar!

Die XP kan gewoon op je huidige mobo tog? (Asus A7M266)

Als het goed is moet het wel kunnen. Het enige wat eventueel noodzakelijk is, is een update van je BIOS (oa om je cpu identity string weer te geven ivm modelnumbers).

Wat ik me trouwens afvraag, als je die XP gaat OC’en, veranderd dan ook het Model number?

Nee, tijdens het oc’en verander je meestal alleen settings van voltages en fsb stuff! Ik denk niet dat het model number hierdoor zal veranderen!

Maar komen er ook al XP -mobo’s aan dan?

De vraag is of het model number gerelateerd is aan de CPU frequency (aantal Mhz’en) of gewoon in de sjip zit gebakken?

Ennuhh de meeste laatste Athlon borden zijn wel XP compatible… (mijn MSI gelukkig ook!)…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Jah dat wil ik ook wel… mooi voor videobewerking :slight_smile: [/B]

Wat d8 je van RC5 :stuck_out_tongue:

Dat lusten de koetjes wel hoor :cool:

[B]De vraag is of het model number gerelateerd is aan de CPU frequency (aantal Mhz’en) of gewoon in de sjip zit gebakken?

Ennuhh de meeste laatste Athlon borden zijn wel XP compatible… (mijn MSI gelukkig ook!)… [/B]

Is niet gerelateerd aangezien fanatieke oc’ers (like me) meestal hun snelheid opvoeren tot snelheden die nog niet zijn gereleased!
En je cpu wordt dan niet opeens gezien als UPO! :slight_smile:

“UPO = Unidentified Processing Object”

Originally posted by Sorcerer
[B]

Is niet gerelateerd aangezien fanatieke oc’ers (like me) meestal hun snelheid opvoeren tot snelheden die nog niet zijn gereleased!
En je cpu wordt dan niet opeens gezien als UPO! :slight_smile:

“UPO = Unidentified Processing Object” [/B]

Unreleased wil nix zeggen… ik bedoel er zijn vaak CPU’s die nu uitkomen op bijv 1,4 Ghz en later blijkt dat de 1,6Ghz exact dezelfde core heeft…

[B]

Unreleased wil nix zeggen… ik bedoel er zijn vaak CPU’s die nu uitkomen op bijv 1,4 Ghz en later blijkt dat de 1,6Ghz exact dezelfde core heeft… [/B]

Daarom loopt mijn 1,4 dus lekker stabiel op 1,61 (nu nog)! :stuck_out_tongue:

[B]

Unreleased wil nix zeggen… ik bedoel er zijn vaak CPU’s die nu uitkomen op bijv 1,4 Ghz en later blijkt dat de 1,6Ghz exact dezelfde core heeft… [/B]

Ja, zelfde core maar ander model number!

XP - MP verklaard…
… en meer …
… en nog wat.

Hadden jullie vast al wel gelezen maar toch! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
[B]XP - MP verklaard…
… en meer …
… en nog wat.

Hadden jullie vast al wel gelezen maar toch! :stuck_out_tongue: [/B]

idd