Xp Reboot probleem

hoi,

voor een collega ff zijn systeempje geformateerd en opnieuw xp +sp1 erop gezet…
dan start ik hem dus op en dan krijg ik dat heeele foute schermpje met blah blah xp with reboot in 50 , 49 ,48 …dan begint ie dus af te tellen en reboot hij.

ik kan me nog vaag herinneren dat dit een virus was een tijdje terug en dat ik iets van de symantec site heb gedownload.
maar dit was een fresh install… ik kan ook niet updaten.
ik heb er niks over kunnen vinden.

wat veroorzaakt dit en hoe fix ik het?
alvast bedankt

Hai,

Het kan aan je mbr liggen denk ik. Je zou eens kunnen proberen in dos op te starten (als dat lukt) of met een diskette. en dan achter de prompt fdisk /mbr tikken en daarna je systeem weer eens sys-sen en dan opnieuw installen en dan eens kijken wat er gebeurt.

mzzl Dunedaïn

Hai,

Het kan aan je mbr liggen denk ik. Je zou eens kunnen proberen in dos op te starten (als dat lukt) of met een diskette. en dan achter de prompt fdisk /mbr tikken en daarna je systeem weer eens sys-sen en dan opnieuw installen en dan eens kijken wat er gebeurt.

mzzl Dunedaïn <<<------ praat geen onzin man

BTW. Je kan dat afsluiten tegen gaan door op start uitvoeren en dan in te tikken shutdown -a

Dit is of blaster of sasser worm.

Download hier de patches.

voor sasser :
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=3549EA9E-DA3F-43B9-A4F1-AF243B6168F3&displaylang=en

voor blaster:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2354406C-C5B6-44AC-9532-3DE40F69C074&displaylang=en

Wel even de juiste taal kiezen van je besturingssysteem de patches zijn taalgevoelig namelijk

mzzl Dunedaïn <<<------ praat geen onzin man

Nog nooit van een MBR virus gehoord of zow??? Ikke wel want ik heb er ooit eentje gehad dus zo een onzin is het niet…

mzzl Dunedaïn

Ja wel van een MBR virus gehoord jah maar die zorgen er niet voor dat je XP automatisch afsluit.

Maar genoeg hier over. Oplossing is aangedragen. End of topic.

bedankt voor de reacties …

wanneer hij van vakantie komt ff proberen.
thank you

Shadow