XP Pro op een RAID 0

Goedenavond,

Ik ben sinds enkele dagen de eigenaar van een 3-tal 36GB Raptor schijven. Deze zou ik graag in een RAID 0 willen gebruiken om mijn OS op te draaien. Dit lukt deels, maar ik loop tegen een paar problemen aan. Ik hoop daarom ook dat iemand mij hiermee kan helpen.

Mijn moederbord is een Asus M2N-SLI Deluxe en heeft een nforce 570 SLI RAID controller. Met de aanschaf van dit systeem (3/4 jaar geleden) heb ik besloten om geen diskette-station meer te gebruiken. Ook nu met het gebruik van een bootable RAID configuratie zou ik hier niet graag op terug komen.

De 3 schijven heb ik netjes in de kast gehangen. Aangesloten op sata1, sata2 en sata3 en vervolgens in de BIOS aangegeven dat ik een RAID opstelling wil gaan configureren. De 3 schijven vervolgens in een STRIPING Array gehangen.

Op een andere pc heb ik de laatste versie van nLite gedownload. Hiermee heb ik een schone XP Pro cd voorzien van SP2 en de benodigde RAID drivers.

Gewapend met deze cd op vrijwel gelijke wijze als in een normale situatie de installatie uitgevoerd (partitie van 50GB aangemaakt, NTFS geformatteerd en installeren maar) en na iets meer dan 14 minuten stond de windows desktop klaar.

Helaas zijn niet al mijn chipset drivers geïnstalleerd, want ik krijg een foutmelding bij het installeren van mijn onboard geluidskaart en de SMBus wordt niet herkend. Wanneer ik deze laatste alsnog installeer en reboot krijg ik een DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER…

Mijn vraag is wat er gebeurd als ik de laatste driver in de windows omgeving installeren en reboot. Wat overschrijf ik dan en wat kan ik eraan doen om zonder herinstall deze boot failure weer te corrigeren.

bvd,
René

Toch een Diskette Station Gebruiken