[XP home] Films full screen afspelen lukt niet

vbimport

Ik heb hier een laptopje, met s-video uitgang. Zo kan ik die aansluiten op mijn tv. Het was mijn bedoeling om dan op mijn gemak naar films te kijken. Maar helaas, als ik de film full screen wil afspelen, gaat er wat mis. Ofwel gaat de film in slowmotion ofwel loopt ie gewoon vast. Dit gebeurt zowel in BsPlayer als in Mediaplayer. Ik heb de laatste versie van BsPlayer.

laptop configuratie :

amd duron 1000
256 mb ram
S3 16mb videokaart
20 gb harde schijf

het lijkt me toch, dat met deze configuratie het full screen afspelen van films mogelijk zou moeten zijn. Als ik ze niet full screen afspeel, doet ie het wel goed :confused:

Hopelijk kan iemand me helpen

greetz

dat moet genoeg zijn inderdaad.

nu kan het zijn dat de resolutie parten speelt , svideo is meestal maar tot 800x600.

ook vind ik bsplayer zelf niet zo goed, maar ieder zijn voorkeur. Het feit dat het ook in mediaplayer gebeurt zegt in ieder geval dat het niet speciaal aan een andere player kan liggen , maar misschien kun je toch Da Playa (zit bij Divx) of iets dergelijks nog proberen.

Wat gebeurt er als je het window kader gewoon zo groot mogelijk maakt (dus niet fullscreen met alt-enter , maar door window groter te maken).

dat de film in slowmotion is in mediaplayer kan normaal zijn, dat heb ik ook met sommige nieuwe divx’en.

Daarom gebruik ik altijd powerdvd (windvd is ook goed)om mijn films via mijn laptop fullscreen te bekijken op mijn tv.

Probeer eens een van die 2 prog. en ik garandeer je je problemen zijn voorbij.

PS ik gebruik een Asus laptop celeron 1200, 128ram, 16mb vga en windows XP

Heb het probleem ook wel eens gehad toen ik voor de grap netmeeting open had staan (hide in tray)

je moet dus wel alles (das het meest ideaal) wat op de achtergrond draait, sluiten (firewall, antivirus) en ook eens ZoomPlayer 2.60 proberen, zelf goede ervaring mee…

Ik heb het nogmaals geprobeerd met alles wat op de achtergrond nog draait uitgeschakeld. Opnieuw liep ie vast. Ik wil er ook nog bij vermelden dat het hier om gedownloade films gaat en niet om dvd’s. En ik wil ook de ondertiteling bij de film hebben, vandaar mijn keuze voor bsplayer.

greetz

zoals ik al zei, gebruik ik altijd powerdvd en daarin heb je ook ondertiteling mits het gebruik van vobsub.
Zelfs in mediaplayer heb je ondertiteling met vobsub.