XP brand probleem

vbimport

Ik zit met een erg vervelend brand probleem in win XP pro.
Geen enkel brand programma werkt namelijk , elk programma loopt vast bij het opstarten.
Meerdere versies van Nero, roxio ( oh help… ) en zelfs plextools lopen allen vast bij het starten van de applicatie.

Vreemd is dat alcohol 120% de vreemde uitzondering is ; dit programma werkt zonder problemen (?)

Ik twijfel over waar het probleem zit ; zelf vermoed ik in de IMAPI service maar het zou zomaar kunnen dat mijn dvd-ram drive uit Japan roet in het eten gooit.

Mijn config: amd64 cpu, 1024mb ram, asus mobo, plex multi-dvd burner, plex premium cd burner.

Iemand bekend met dit probleem ?

Ik neem aan dat je Windows XP hebt. Zo ja…heb je dan ook SP2 Deze lost oa een brandprobleem op in Windows. Ik weet helaas niet of dit alleen voor branden in en met XP geld of dat dat ook geld voor branden in het algemeen.

mzzl Dúnedain

De meeste (wellicht alle) brandprogramm’s pollen tijdens het starten het systeem waar ze op draaien voor ODD drives. Het zou goed kunnen zijn dat het daar bij jou fout gaat.

Het is voor mij onmogelijk de boosdoener aan te wijzen, maar aangezien je zelf je DVD-RAM drive verdenkt, doe je er wellicht goed aan die eens uit te schakelen (het best door eventjes de IDE kabel eruit te trekken) en te kijken wat er dan gebeurt. Is daarmee het probleem verholpen, dan is het of de drive, of de combinatie van die drive met andere drives, de gebruikte kabel, het moederbord etc etc wat het probleem veroorzaakt.

Andere veroorzakers kunnen o.a. andere drives zijn (een firmware update zou dat probleem wellicht verhelpen), IDE drivers op je systeem of virtuele drives.

SP2 zit er uiteraard op :wink:
Dank voor je tips Dee ; het zal knap lastig worden om een firmware voor die Japanse drive te spotten maar wie weet :wink:

Mijn tip is eerst dat ding eens te ontkoppelen. Dan weet je zo of het probleem daar zit… daarna kun je altijd nog eens gaan zoeken naar een firmware :slight_smile:

Mocht je drivers willen zoeken of firmware kun je hier eens kijken. Een account aanmaken is hier gratis uiteraard.

mzzl Dúnedain