XP Blijft hangen bij inbellen

Heb een 56k modem (PCI kaart) geinstalleerd op mn systeem, XP detecteerde dat er nieuwe hardware was… maar deze was niet ge-weet-ik-veel-wat voor Windows XP… ik op doorgaan klikken…de wizzard installeerde mn modem als een Motorola 56k modem (de chipset is van motorola)… en alles leek goed te gaan.

Na het invoeren van de diverse parameters… DNS etc. en de inbel verbinding ‘gekoppeld’ aan IE.
Maar wanneer ik IE6.0 opstart komt het verbinding maken schermpje tevoorschijn… maar hierna is er geen response meer te krijgen uit mn PC… alleen dmv. reset

Wie weet raad of wie heeft er ff een andere driver… voor XP 56k modem (standaard oid), of zal deze modem nu nooit onder XP het gaan doen??

mazzl

Niet meteen zo dramatisch he :wink:

Ik denk dat je als eerste eens moet kijken of je modem wel goed werkt. Hoe je dat doet? Pak de telefoonkiezer of de hyperterminal (of een vergelijkbaar programma) en probeer eens met je modem naar je GSMpie te bellen. Werkt dat goed, dan werkt tenminste je modem goed en zit in de dial up iets fout. Werkt dat niet goed, dan heb je een probleem met je modem, wellicht een IRQ conflict…

Originally posted by Dee-ehn
Werkt dat niet goed, dan heb je een probleem met je modem, wellicht een IRQ conflict…

In het geval dat dit zo is probeert het Modem eens in een ander slot te pushen…!!!

deze was niet ge-weet-ik-veel-wat voor Windows XP… ik op doorgaan klikken

Dit lijkt op een probleem met de Hardware Compatability List.
Als een apparaat niet op deze HCL voorkomt is er de kans dat ie het niet (goed) doet in XP

Kijk ff op de site van de fabrikant of die al XP drivers aanbiedt!

De modem, als motorola 56kVoice oid, komt idd niet in de Hardware Compatability List van XP voor.
Ik heb de modem nu als standaard modem geinstalleerd (56k), en nu geen problemen meer dat XP hangt of zelfs helemaal opnieuw start. Alleen kan ik nog steds niet inbellen, de melding dat de modem niet is aangesloten oid.

Maar ik ga nu eerst ff checken of de modem wel OK is… mbv Hyperterminal oid. Mocht dat niet werken ff een ander slot proberen… maar dat lijkt me niet nodig.

Ik laat wel weten hoe en wat het verdere verloop is.

BTW. modem is zo’n “noname” modem, zelfs op de doos staat niks, heb alleen een “faxtalk CDtje” erbij gekregen, maar dat is van die standaard Modemsoftware.

mazzl

Enjoy da surfing!

Ik heb de XP drivers (win 2000 drivers, geschikt voor XP volgens de site) voor mn modem van de motorola site gehaald aangezien XP de modem herkent “Motorola SM56 Voice”

In mn device manager gooi ik alle modems weg (standaard modem en PCI device(welke niet goed functioneerd, want bij de wizzard van nieuwe modem gevonden heb ik op cancel gedrukt, er staat een rondje met een ! bij ) en start vervolgens opnieuw op…
XP heeft nieuwe harware gevonden en start de wizard op…
Ik kan kiezen dat XP zoekt naar het beste stuurprog. of zelf een locatie, kies ik voor 1 van beide, dus voordat ik de XP drivers ga installeren, geeft XP al aan dat de Hardware niet is getest in combinatie met XP en dat doorgaan met de installatie voor problemen kan zorgen en onstabiele situaties.

Ik ga toch door en selecteer de locatie waar de drivers staan… installatie loopt door, en XP geeft aan dat er oudere drivers zijn gevonden van die motorola modem. Ik kan kiezen op negeren of Update… kies ik vervolgens 1 van de twee… XP blijft of hangen of reset zich zelf (opnieuw opstarten etc.)

Is het nu zo dat de modem dus helemaal niet zal gaan werken onder XP, of toch nog f andere drivers gaan zoeken. (ik heb inmiddels ook al de andere drivers geprobeerd (fax/data/voice))

mazzl