Xing-aspi errors

vbimport

Hoi ! Ik heb een probleem met het branden van cd’s. Ik gebruik Xing om songs om te zetten van *.cda naar .wav-files. Zo verklein ik de kans op verkeerd branden. Maar mijn Xing geeft regelmatig (vooral bij veelgebruikte cd’s) aspi-errors, die ik helaas niet kan verhelpen. Zowel wavfiles in MCD-MSX formaat (dan blijft ik aspi-errors krijgen) als een analoge copy (die leest mijn muziek-cdspeler niet) werkt niet. De upgrade die in de ‘help’ vermeld staat (via internet) is een dode link, althans de upgrade staat niet op de vermelde pagina.

Heeft iemand een oplossing ? Zijn er misschien andere (gebruiksvriendelijke !) programma’s om van *.cda files naar *.wav/mp3 files te gaan ?

De aspi error onstaat doordat de veelgebruikte cd beschadigd is, dan kan de cd rom speler hem niet meer lezen (mijn ervaring is dat de leesmechanismen van de gewone audio cd spelers veel beter zijn dan die van een cd rom). Als je analoog doet krijg je toch ook een gewone wav-file die je kunt branden ?
Verder kun je nog p[roberen om via de analoge ingang van de geluidskaart de cd te rippen (analoog maar beter dan niks)

Good luck

Thnx voor je antwoord ! Yep, ik kan nummers analoog branden, maar dan leest mijn audiocd-speler het nummer niet meer. Very handy. Dus ik ben er nog niet uit; ik maak mijn cd’s goed schoon, dat is het enige. Ik sta voor meer oplossingen open!

cdex.exe een klein programmatje versie die ik heb is 87KB groot en werkt perfect

ik heb het bij download.com weggehaald.