Xbox PC

vbimport

ik ben onlangs te weten gekomen dat er in een X-box een cpu zit van maar 750Mhz zou ik met de juiste emulators dan geen xbox games op mijn pc kunnen spelen (2000Mhz) zoja welke en hoeveel ram is hiervoor nodig

Nee, dat kan nog niet echt. Nja niet is een groot woord. Er is een werkende emulator voor de XBOX beschikbaar, deze kan echter Turok Evolution op een hele zware machine extreem traag afspelen. Niet echt over naar huis te schrijven.

Waarom dat zo is? Alhoewel de XBOX een hybride P3/Celeron CPU bevat en verder op X86 hardware gebaseerd is, is de instructieset van het grafische gedeelte sterk uitgebreid t.o.v. reguliere 3D kaarten. Het gevolg is dan ook dat alle instructies die je PC niet ondersteunt (en dat zijn er best wat) softwarematig geemuleerd moeten worden. Dat is wel mogelijk, maar het vergt heel erg veel rekencapaciteit.

Of er ooit een goede XBOX emu zal komen is nog maar de vraag, maar reken er voorlopig maar niet op. Men is nog steeds niet geslaagd om een echt goedwerkende emu voor de Nintendo 64, Dreamcast en PSX te maken, laat staan de XBOX. Nu is het natuurlijk wel zo dat architectureel gezien de XBOX veel dichter bij de PC staat dan andere (reguliere) consoles, maar toch…

dju ik wou nu es leuk beginnen doen en ik heb nie echt et geld om een xbox te kope :d

Eventjes sparen dan maar; voor 140 euri heb je al zo’n doos. Is helemaal niet te duur. Althans, dat is mijn mening.

ik doe m’n geld liever op aan m’n compje (z’n cpu is devolgende) :wink: