Xbox op internet

vbimport

Hoi
heb een omgebouwde xbox gekocht , maar !!!
kan wel via een crosscable en ftp op de xbox komen na wat instelling veranderen
maar niet verbinding maken via de router
als ik via de crosscable verbinding heb met de xbox kan ik niet meer internetten
omdat ik het ipdres veranderd heb en dns ingevuld
staat normaal op auto verkrijgen
wat moet ik in de router instellen om via een rechte utp kabel in de xbox tekomen
heb een eminent router em4032 met draadloos voor de laptop
en pc’s draaien op XP

Mzzl
Bas

Hoi Bas,

ik heb ook een xbox en een router in me netwerk hangen. DHCP staat aan, dus ip’s en dergelijke worden automatisch verdeeld. Op je XBOX moet je instellen dat je geen statisch ip hebt (dynamisch = dhcp). Dan krijgt je xbox een IP. In je dashboard krijg je dat ip wellicht te zien. Anders moet je in je router ffe kijken naar welke ips zijn uitgegeven.

Dan kun je daarna met dat gevonden ip over en weer ftp’en etc. Als er nog vragen zijn dan horen we t wel :stuck_out_tongue: succes iig

je pc moet je dan ook weer ffe op auto ip verkrijgen zetten… wel zo makkelijk :stuck_out_tongue:

Hoi

nou ik zie mijn xbox nu in mijn router , en kan via ftp via mijn router erop komen
maar kan met mijn xbox geen verbinding krijgen met internet radio bv
programma xbconnect kan geen xbox vinden KAI ook niet

mijn ipadres staat op statisch ip in xbox , maar hoe verander ik dat ?

Bas

Welke dashboard software draait je XBOX?

Als een xbox omgebouwd is, krijgt hij elke keer een compleet ander ip adres als men DHCP instelt op het Evolution X dashboard. Dit is vooral als men een PAL Xbox met NTSC software ombouwde. Eventjes pal naar ntsc en weer terugzetten doet meestal voldoende om het ip adres; ook al is het dhcp; een voldoende lange lease time te geven. De PAL->NTSC tool staat op het internet, vraag er hiet NIET naar, ook niet via pm.

De “bug” is te controleren door PAL only games op te starten zoals (de europese versies natuurlijk!) TimeSplillters 2 en Baldurs Gate, Dark Alliance 1. Deze zullen dan een groen beeld produceren.