Xbox geschikt als DVD-Speler?

vbimport

Ik las zojuist dat de prijs voor de Xbox is verlaagd (naar €199).

Nu ben ik op het moment een beetje aan het kijken naar een DVD-speler bij onze nieuwe breedbeeld tv.
Nu weet ik dat deze Xbox ook dvd’s af kan spelen.
Mijn vraag is dan ook, kan deze Xbox hetzelfde bieden als een gewone DVD-speler (alleen heeft deze Xbox ook de mogelijkheid tot spelletjes spelen, en evt na het modden divx afspelen)?

C’T heeft afgelopen zomer een vergelijking gemaakt tussen een “echte” DVD speler, een XBOX en een PS2. De XBOX presteerde nagenoeg zo goed als de echte DVD speler.

Zonder te modden kun je geen gelijke functionaliteit verwachten, simpelweg omdat de XBOX geen beschrijfbare media ondersteunt. Je beschikt ook niet over een hardwarematig display, maar je moet alles via het OSD doen.

Het leuke is wel, dat je na wat modden en wat niet-ms software te laden, je o.a. divx kunt afspelen. Dit is nog niet geperfectioneerd, maar het begint erop te lijken.

Originally posted by Dee-ehn
[B]C’T heeft afgelopen zomer een vergelijking gemaakt tussen een “echte” DVD speler, een XBOX en een PS2. De XBOX presteerde nagenoeg zo goed als de echte DVD speler.

Zonder te modden kun je geen gelijke functionaliteit verwachten, simpelweg omdat de XBOX geen beschrijfbare media ondersteunt. Je beschikt ook niet over een hardwarematig display, maar je moet alles via het OSD doen.

Het leuke is wel, dat je na wat modden en wat niet-ms software te laden, je o.a. divx kunt afspelen. Dit is nog niet geperfectioneerd, maar het begint erop te lijken. [/B]

Daar heb ik van gehoord jah.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik met die Xbox in me hoofd zit, in de toekomst is modden dan een optie.

Tot die tijd zal hij als gewone dvdspeler moeten fugeren, en volgens jou (C’T) is hij dus net zo goed als een normale dvdspeler, op het lezen van ‘niet zilveren’ media na.

Denk dat deze info voor mij genoeg is :slight_smile:

Dank!

sterker nog, er is software available voor de xbox die het niet alleen mogelijk maakt om divx af te spelen, maar ook / xvid / wmv / mp3 / svcd / vcd / 3vi / gdivx / mpg / mpg1 / mpg2 etc etc

alles dus in feite:)

je kan er zelfs internet radio op luisteren mits je hem op je breedband aansluiting aansluit…

Altijd een XBOX nemen inplaats van een dvd speler. Heb Zelf ook en een dvd ebn een xbox (gemod).

Als de xbox is gemod kan jer d’r ALLES mee afspelen, en hij is met de goede software gelijk regio vrij. Ik gebruik tegen woordig aleen nog maar mijn xkox voor films en als mp3 speler.

Heb hem ook gelijk in mijn netwerk hangen kan je hem ook nog via het netwerk gebruiken.

Kortom de mogelijk heden zijn bijna onbegrenst, zeker omdat er nog steeds nieuwe software bijkomt.

MZL D@RKNeSS

@D@arkness: is het al mogelijk op de XBOX XVid, DivX etc etc met een goede kwaliteit (en zonder gekke kuren) af te spelen?

Nog geen enkel probleemke mee gehad :slight_smile:

Dee-ehn

Dat is inderdaad al mogelijk ik ben nog niets tegen gekomen dat ik niet heb af kunnen spelen.

Ik heb ook nog geen gekke kuren ed gehad.

Je moet hier maar eens gaan kijken kun je alles vinden wat je maar wil weten.

http://www.xbox-scene.com/

MZL D@RKNeSS