X-box en Dolby Surround, HOE?

Ik heb al enige tijd een x-box en binnekort koop ik een surround set, (boxjes dvd-speler, subwoofer), nu wil ik echter ook de dolby surround van de x-box gebruiken / ontvangen.

Na een beetje rondzoeken op internet heb ik echter nog steeds geen bruikbare aanwijzing, of handleiding, gevonden hoe ik dit kan doen.
Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik de x-box kan aansluiten op de dvd-speler opdat ik ook in dolby surround xbox games kan beluisteren. zelf heb ik x-box versie 1.1.

Hoi Aarts, dat is geen probleem, maar kost wel wat geld.

De standaard XBOX heeft een standaard SCART aansluiting. De ene kant verbind je met de xbox en de 3 gouden pluggen tesamen met de scart converter sluit je aan op je tv.

Wil je nu Dolby Surround/DTS geluid van de Xbox horen, dan dien je eerst een andere adapter te kopen:
De details van deze kabel kun je hier bekijken. Hij kost ongeveer 30 euro.

Maar daar ben je er nog niet mee. Het enige wat deze kabel extra biedt is een optische uitgang. Je zult dus nog een versterker nodig hebben die een optische ingang heeft (en een dolby en/of dts decoder) en nog een optisch kabeltje tussen xbox-scart-kabel en versterker. Zo’n kabeltje kost ongeveer 15 tot 25 euro naar gelang de lengte.