Wtf zijn MSInfo.Document,en m3u,sfv

vbimport

iedere keer als ik een cd’tje van een pub haal,vind ik meestal nog 3extra bestanden,wat zijn ze en wat doen ze?
.sfv => herkent mijn computer ni!
.MSInfo.Document => opent met sytem information,maar daarna blokkeert hij en zegt dat dit een ongeldig bestand is
.m3u =>opent met windows mediaplayer,maar kan het niet afspelen.
deze files zijn respectievelijk 2.14kb,5.83 kb, en 549bytes…
ze zouden een functie moeten hebben,maar hoe kan ik deze bedienen?

hehe

grappig…

eigelijk is het zo simpel

1. open notepad
  2. open 1 van de 3 files
  3. bekijk ze ff en dan zie je alles --> *.sfv is iets van het uploaden (gewoon deleten dus); *.nfo bevat algemene informatie over de release (chk hier voor mp3 releases http://www.mp3hq.net); *.m3u moet je gewoon ff het path aanpassen zodat het werkt

Er zijn meestal 3/4 xtra bestanden

.m3u (MP3 Player, zoals Winamp track list)
.nfo (Info file van de release groep, data/tracklist/andre bllsht)
.sfv (Simple File Validator, oftewel met een proggy kun je een CRC check doen op de file, dus kijken of ze goed overgekomen zijn - gebruik bv SimpleSFV)
.cue (Cue file voor bv CDRWIN om van MP3 -> CD te schijven.)

That’s it … dus

*.sfv is iets van het uploaden (gewoon deleten dus)

GAAT NIET OP!!!

tja je moet’t maar weten é,thnx:D

Ga naar Start menu -> instellingen -> Mapopties - >
Nu naar het Tabblad ‘Beeld’, en haal het vinkje weg bij:

Bestands extensies verbergen voor bekende bestanden.

Klik OK,

En nu zul je de extensie van het *.NFO -bestand zien…
Klik erop, druk op F2, en rename het .NFO naar .TXT

Nu kun je hem openen :slight_smile:

wrom moeilijk doen en renamen?
Als je aangeeft dat notepad dit soort extensies moet openen, ben je er ook.

Ben ik nog een X
Maar als je het bestandstype automatisch met Kladblok wilt openen ga je naar:

Start menu -> instellingen -> Mapopties - >
Dan het tabblad ‘Bestandstypen’, en bewerk dan het Msinfo type, zodat het standaard met Notepad geopend wordt :slight_smile:

Lijkt moeilijk, maar is vrij simpel…

Originally posted by Misha
wrom moeilijk doen en renamen?
Als je aangeeft dat notepad dit soort extensies moet openen, ben je er ook.

Ik was nog niet uitgesproken, en dan kom jij er al weer tussen… :frowning:

Originally posted by phrozeman
[B]

Ik was nog niet uitgesproken, en dan kom jij er al weer tussen… :frowning: [/B]

Dan moet je het in 1 reply doen…, zodat het in een keer duidelijk is, moet je niet boos op Misha worden…anders krijg je met mij te doen :smiley:

Originally posted by Da_Taxman

Dan moet je het in 1 reply doen…, zodat het in een keer duidelijk is, moet je niet boos op Misha worden…anders krijg je met mij te doen :smiley:

Oei Oei,

Ik ben niet boos, ik probeer alleen die jongen een tip te geven…
Beter 2x als 1x, Maarehh sorry Misha :confused:

Zo beter TAX??

en euh…

in win2000 is het hier nog 10x zo gemakkelijk:
daar staat er bij elke file, als je met rechtermuisknop erop klikt, ‘openen met’ en daaronder een submenuutje met programmas waarmee je ooit al zo’n file geopent hebt en choose program
dan komt notepad er gewoon bij te staan en moet je niks renamen of de eigenschappen van alle nfo files veranderen…

en

wat bedoel je met ‘GAAT NIET OP’ Replicator?

je kan het voor jezelf ook makkelijk maken met die *.sfv en *.nfo files.

Ga maar naar www.isonews.com dan misc en dan files.

voor *.nfo kun je bijvoorbeeld “Diz & nfo” downloaden dan heb je zeg maar een klein progje soortgelijk aan notepad waarmee je deze kan openen alleen meteen met de juiste lettertype. (maar notepad kan ook)

Voor *.sfv staan daar ook checkers deze zijn bedoeld om je gedownloade bestanden te conroleren of ze wel kloppen dus dat je bijvoorbeeld niet een bitje te weinig hebt gedownload. Je kan natuurlijk ook gewoon uitpakken en dan kijken of winrar geen fouten aangeeft of je laat dat progje even kijken. Het enigste voordeel wat dat progje kan geven is alleen dat het sneller is. Om eerlijk te zijn ik hebt het wel maar gebruik het nooit.

Ik denk dat tie ut nu wel snapt!! :wink:

De *sfv file is nuttig instrument, als er bij d/l iets niet goed gegaan is en je niet meer opnieuw kunt leechen.
Meestal zijn bestanden met rar in gepakt en als dat goed gedaan is, bevatten ze ook 1 recovery record.
Je kunt met *sfv redelijk snel bepalen, welke files corrupt zijn en die met Winrar proberen te herstellen.
Succes niet altijd verzekerd, maar in 50 % van voorkomende gevallen werkte dat bij mij.
Heb je de *sfv al op voorhand gedeleted, zit je bij corrupte files echt in de problemen.

Wel wel wel tax is zo snel op zijn tenen getrapt .
Wat is er niet goed geslapen.:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :wink: :wink:

by the way is niet slecht bedoelt hoor dus hoef je je zeker niet te verontschuldigen want dan blijven we bezig.

Over die extra files moet je je niet teveel aantrekken, als alles werkt wie kijkt dan op die paar bestanden. Persoonlijk wis ik die *.nfo meestal direct nadat het werkt.

Originally posted by RaSta
[B]Wel wel wel tax is zo snel op zijn tenen getrapt .
Wat is er niet goed geslapen.:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :wink: :wink:

by the way is niet slecht bedoelt hoor dus hoef je je zeker niet te verontschuldigen want dan blijven we bezig.

Over die extra files moet je je niet teveel aantrekken, als alles werkt wie kijkt dan op die paar bestanden. Persoonlijk wis ik die *.nfo meestal direct nadat het werkt. [/B]

Die smiley stond er niet voor niets…
Zo snel ben ik echt niet op mijn tenen getrapt en dus is er al helemaal geen reden om mijzelf te excuseren :wink:

En die *.nfo bestanden die bewaar ik meestal wel, in geval van audio niet zo belangrijk, maar bij andere dingen wel…staat vaak hele nuttige informatie in…

Originally posted by Mastakilla
in win2000 is het hier nog 10x zo gemakkelijk:
daar staat er bij elke file, als je met rechtermuisknop erop klikt, ‘openen met’ en daaronder een submenuutje met programmas waarmee je ooit al zo’n file geopent hebt en choose program
dan komt notepad er gewoon bij te staan en moet je niks renamen of de eigenschappen van alle nfo files veranderen…

Kan in 98/ME gloof ik ook wel, moet je alleen voordat je rechtermuis op een bestand doet even shift ingedrukt houden! :wink: