WPA.dbl Windows XP home

Ik heb vandaag de pc van onze overburen onder handen genomen. In tegenstelling tot andere acties nu eens een XP Home versie met originele licensie ed.

• Van het draaiende systeem heb ik het WPA.dbl -bestandje geplukt.
  • Vervolgens de HD opnieuw gepartitioneerd (was 1 grote C:).
  • XP opnieuw geïnstalleerd.
  • De nieuw geïnstalleerde WPA.dbl hernoemd naar WPA.noact
  • Het oude WPA.dbl bestandje naar de juiste map gekopiëerd en
  • opnieuw opgestart…

Waarna Windows te kennen geeft dat voordat er aangemeld kan worden het product eerst geactiveerd moet worden… :confused:

HELP…

Zou het eventueel kunnen komen omdat XP het MB nog niet helemaal herkend.
Ben namelijk nog op zoek naar de drivers voor hetvolgende: (VIA VT82C694X Apollo Pro133A Chipset)

Op www.viaarena.com kun je VIA drivers downloaden. Ik weet niet of dat een oplossing biedt.

Waarom activeer je overigens niet gewoon eventjes via het internet of per telefoon? Je hebt immers een originele licentie, lijkt me geen beer op de weg te zijn?

Ik heb eens gelezen dat het aantal keer activeren beperkt is. Das de reden dat ik dat activatiebestand terug wilde plaatsen. Activeren is idd dan nu de optie.

Die site zal ik nog even proberen. Meende dat ik een andere site ha van VIA.

Dank voor reactie,
René

Het is idd zo dat na een aantal maal activeren etc niet meer kunt activeren. Wanneer je dan naar MS belt zul je worden doorverbonden met een mederwerker. Nadat je heb hebt medegedeeld dat je een nieuwe computer oid hebt krijg je een code en dan werkt het weer. Makkelijk zat.

hier is het gebruik van dit bestandje ook aan de orde gekomen, misschien heb je er iets aan (Engelstalige discussie overigens):
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=166858