Worm attack (virus en wil nie weg)

vbimport

weet iemand hoe je dit moet verwijderen ??

beetje met kazaa geklooid? :slight_smile:

heb je trouwens geprobeerd kazaa te sluiten voordat je het verwijderde?

linkje van symantec

Dit probleem lijkt mij vrij simpel: zorg dat het betreffende bestand niet in gebruik is (sluit KaZaa af) en verwijder het handmatig!

Originally posted by Dee-ehn
Dit probleem lijkt mij vrij simpel: zorg dat het betreffende bestand niet in gebruik is (sluit KaZaa af) en verwijder het handmatig!

ja dat dacht ik dus ook, maar niks is minder waar:(

Originally posted by TechMastex
[B]

ja dat dacht ik dus ook, maar niks is minder waar:( [/B]

hoezo werkt dit niet?

ff link gevolgd van koning, en nu “lijkt” het te verwijderd zijn.

Mja, laat het ons hopen ;x

maar jou methode werkte dus niet D-Euh

Originally posted by TechMastex
maar jou methode werkte dus niet D-Euh

En toch zou ik graag weten waarom… wat voor foutmeldingen krijg je te zien indien je het bestand probeerde te verwijderen?

rrm dat ik moest kijken of het bestand niet beveiligd of in gebruik was

Ik had hetzelfde probleem maar met de worm _klez varianten

Ik heb toen de tip ghekregen om eens te zoeken achter “PC-Cillin”
Er stond een mogelijkheid op hun site om het weg te krijgen.

Deze worm was gebonden aan mijn “login” op de server.

Na de volgende,en geloof me, drastische stappen heb ik hem kwijtgeraakt.
:a 1) complete format van alle HD’s
:a 2) Fdisk via cleane ,kun je bij een vriend halen, bootdiskette
:a 3) telefonisch contact met server, voor elk ophalen van post(mail)
:a 4) met een cleane installatie,net wat je nodig hebt om op het internet te gaan, en een viruscontrole op afstand.(kun je ook bij PC-Cillin
:a 4) nieuwe login en passwoord aan vragen bij je account.Want je krijgt met zo’n besmetting +/- 100 ber/dag met virus melding

amai, ben ik blij dat mijnne worm ma ne brave was :wink:

als in dit geval normaal verwijderen niet wil kun altijd nog ff simpel safemode opstarten en em dan verwijderen.

Hier haalt het zelfde programma ze direkt weg. Gekker nog, als die een virus vind staat de gehele pc geblokkeerd.
Weetje dit virus zit ook in het menu van # 72 en 73 tl cdrom.
Er zijn zeker op dit moment 3 variaties van de W32… in omloop. Elke variant haalt Norton AV 2002 100% weg, wel alles qua programma’s geheugen-managers, screensavers ect uit zetten. Je kan zelfs nieuwe virus defenities downloaden bij Norton zodat je helemaal voor de nieuwste virussen bent beveiligd. Er zijn nog steeds van die achtelijke boeren die je een email sturen met een screensaver of I love you en hopen dat je het virus verder verspreid. Ik baal enorm van die zogenaamde virus ontwerpers, ik zie de lol of grap er totaal niet van in.
Als je niet geeft om op nieuw windows er op te zetten (backup 5 min. :-)) gewoon de boel fdisken en formateren, dan is het worm virus er zeker uit. Trouwens kreeg je geen seintje van ISP ? Ik werd ander halve dag afgesloten v d mail server wegens de constante en datastroom. Ik moest eerst de boel cleanen en dichtspijkeren. En nu kan ik alleen maar zeggen dat Norton AV 2002 deze wormen tegen houd. Je kan ook online je hardisk scannen op virusen, maar daar ben ik niet echt een fan van want het programma maakt wel een soort blauwdruk van je HD en tegenwoordig heeft iedereen wel een illegale screensaver draaien. Succes.

mja probleem is zoals ik eerder aangaf al een tijdje opgelost, dus lieve admins gooi hem maar toe :x

en nog is allemaal bedankt ! :smiley: