Wordt het XP of 2k?

vbimport

Mijn computertje is weer eens hard aan een format toe. Alles loopt traag, krijg veel fouten, sommige programma's starten niet meer etc etc.

Nu ben ik aan eht twijfelen. Momenteel draai ik XP na volle ontevredenheid (traag, niet zo rock solid als 2k was, kan bijna geen spellen spelen, zelfde bugs als 2k etc etc). Het enige leuke eraan is wellicht dat er een paar leuke features zijn bijgekomen.

Aangezien ik echter van veel vrij mensen toch redelijk positieve geluiden betreffende XP hoor ben ik aan het twijfelen geslagen of ik na de format weer voor 2k of voor XP zou gaan. Van 2k weet ik wat ik kan verwachten, wat XP ben ik het nog niet zeker...

Zijn er meer mensen die hiermee ervaringen hebben? En zoja, wat voor ervaringen? Eventuele conclusie's?

Als je niet voor games gaat zou ik absoluut gaan voor Win2k.

Ik draai die nu sinds de officiële releasedatum en ik heb daar zelden tot nooit problemen mee gehad (in het begin nog wat driver problemen, hardware die geen win2k drivers had), maar het systeem is verder enorm stabiel.

Maar, Win2k is niet een optimaal platform voor games…dus als je games wilt spelen dan zou ik voor iets anders dan win2k gaan (hoor al aardig wat geluiden van mensen die teruggaan naar 98SE)

XP is naar mijn idee veel te vroeg uitgebracht (en dit om bekende redenen) met als resultaat een niet al te stabiel OS…

Het enige (maar dan ook de enige) reden waarom ik het geïnstalleerd heb is de gemakkelijke remote desktop (Extern Bureaublad) dat werk gewoon veel fijner dan iedere x me andere pc’tje van een monitor te voorzien :wink:

Het feit dat ik alleen al me geheugen wil verminderen naar 256 om weer Win98se te kunnen gebruiken zegt al genoeg, idd veel programma’s werken niet meer en ook spellen lopen vaak vast.

W2k vind ik persoonlijk erg stabiel werken, natuurlijk ook daar wel een vastlopen gehad, maar zeker niet zo vaak als onder XP.

Toch, ik blijf maar werken onder XP en dan later Win98se dual boot, want heb gewoon veel te veel snoepgoed om die XP geïnstalleerd (o.a. office xp) en ik kan leven met de ellende die MS op de markt heeft gebracht waar ik uiteindelijk niets voor heb betaald :wink:

Ik zou voor windows 2000 gaan (aka Windows Cement). Ik krijg hem niet aan een complete vastloper en gebruik win 2k al zo’n 6 maanden.

tis vind ikzelf heel erg afhankelijk van je systeem want op de ene systeem die ik heb draait i goed(heeft over het algemeen standaart hardware configuratie) en op een ander systeem kan ik na ieder driver update maar weer blijven hopen of i de volgende reboot het nog red zonder blauwe scherm.

Bij die syteem ben ik maar weer terug gegaan naar win 2000 en heb nog altijd daar ook een schijf inzitten waar winXP op staat om toch nog altijd rustig af te wachten waarneer winXP goed draait daar. Momenteel gebruik ik daar winXP nagenoeg nooit maar hoe dat is over een bepaalde tijd weet ik niet.

Maar jah zo ging het ook bij mij met win2000 en winNT 4. Tis altijd gewoon afwachten tot de service packs er komen en dan maar hopen of i ook bij mij nut heeft.

Geen spellen/multimedia/etc ?

Windows 2000 (of zelfs gewoon NT) de absolute nummer 1

Ik zou ook voor Windows 2000 gaan vind het zelf beter draaien als XP

Tja ik doe er vanalles meej. Gamen niet zo gek veel maar toch wel van tijd tot tijd.

Verder euh tja… netten, programmeren, desktop-apps, audiobewerking, branden etc etc… echte all-rounder dus!

Zijn er meer mensen die ook in XP een probleem hebben met mappen met een grote inhoud (1000+ bestanden)?

Ik lees nu al een paar keer dat je win2000 alleen moet nemen als je geen spellen draait … ONZIN !!
Ik heb op 1 van m’n pc’s win 2000 draaien en hij draait alle spellen perfect.
En hij is idd niet op een blauw scherm te krijgen.
Bij m’n andere 2 (beiden win98se) gaat het regelmatig mis. Wel hou ik die nog effe op 98 omdat 2000 last schijnt te geven met een adsl-modem.
Verder blijkt uit diverse testen dat 200 sneller is dan XP.
Geen moeilijke keus dus. :cool:

Ik heb ondertussentijd Win2k er weer opstaan en tot nu toe heb ik er geen spijt van.

Het enige wat ik hierin mis is die picture previewer die in XP zat…

doe zit er ook op rechter muisknop> beeld> miniatuur weergaven dan doet dat het ook weer :smiley: ik draai ook w2k kan alleen niet updaten van microsoft af :mad: :mad:

:smiley: Ik heb dus Windows XP Professional en het draaid naar alle tevredenheid. Daarnaast heb ik via een dualboot Windows '98 draaien waarmee ik dus al mijn games kan spelen… Ik denk dat het het persoonlijk is en wat voor hardware je hebt. Ik heb zo’n idee dat windows xp wanneer hij al je hardware meteen herkend retestabiel is en niet langzaam is. Wanneer je appart een xp driver moet gaan installeren heb ik het idee dat het of langzamer gaat lopen of onstabiel wordt…De bugs ben ik nog niet tegen gekomen. Alle programma’s die ik draai lopen op win xp. Maar dat je configuratie een belangrijk item is om je systeem lekker te laten draaien zonder foutmeldingen of dat het langzaam is heeft er wel degelijk te maken denk ik met je hardware samenstelling… Ik ben namelijk wel erg tevreden met win xp die iknaast win 98 heb draaien!

ik draai win2k, en ik kan zeggen dat ik nog geen 1 spel ben tegengekomen die het niet doet. Dus je kan rustig stellen dat je alle (populaire) spellen kan spelen. Het game compatibility issue is niet meer van toepassing op win2k. Ik heb winxp er heel even opgezet, had er goede dingen over gehoord maar toen mijn netwerk kaart niet ondersteund werd hield het al snel op, wil natuurlijk wel nog blijven internetten. Ik heb met win2k haast nooit crashes, uptimes van 3 weken zijn goed haalbaar…dus als ik jou was zou ik het wel weten;)

XP zuigt qua programeer shit:) zelfs softice heb ik nog niet aan de praat gekregen:( == Geen cracking :confused:

xp = knappe interface vindk want het is een iets totaal anders
maar daar blijft het ook bij hoor.
win2k is nog steeds veel stabieler.
zelf beschrijft windows dat xp stabieler en sneller is dan win2k
2redenen voor :

natuurlijk : xp is nieuw en moet de deur uit en verkocht worden
en ons billieke is toch zo nen geld wolf en wilt alt maar meer geld

pak win2k maat

zal je niet echt van klagen

Ik ben ook voor Win2k gegaan en ik ben er nog steeds tevreden meej!

Alleen euh weet iemand of die handige Picture previewer er ook voor 2k is?

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik ben ook voor Win2k gegaan en ik ben er nog steeds tevreden meej!

Alleen euh weet iemand of die handige Picture previewer er ook voor 2k is? [/B]

Yep!~ maar wil je dat van mij hebben??? (heheh, mag dat?):stuck_out_tongue:

ACDsee IMAGE FOX -Works on Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT 4.0, and Windows 2000