Worden we voorbereid op iets?

vbimport

Even iets totaal anders , misschien vinden jullie me na het lezen van onderstaande een complete mafketel , misschien schuilt er genaals in en mischien raakt het je niet.

De laatste tijden komen er steeds meer science fiction films en documentaires uit. Aliens van de meest vreemde makelijk komen in films aan bod. Ruimteschepen met de hoogste technieken worden als fantasie of vrije interpretatie van incidenten soortgelijk aan Roswell getoond aan het publiek.

Als er nu op dit moment een ruimteschip in je achtertuin landt en er stapt iemand uit , dan zou je eerder op het moment denken dat het hier gaat om een enorme reclamestunt dan aan de gedachte dat er ECHT groene mannetjes vanuit een compleet ander zonnestelsel ons komen bezoeken.

Na ongeveer tien miljoen afleveringen van Star Trek in alle vormen soorten en maten , X-Files , Earth Final Conflict , Babylon 5 en ga zo maar door kun je jezelf afvragen of de science fiction koe nu nog niet uitgemolken is.

Verder zijn er dan nog de conspiracy theories , majestic twelve , commitee of three hundred en god weet wat nog meer voor theorieen. (Voor ontzettend vage theorieen moet je maar eens naar www.hiddenmeanings.com gaan)

Maar wat als dit alles nu eens een beetje bedoeld is om de grote (misschien domme) mensenmassa op een bepaald " bezoekje " voor te bereiden. Dat er daadwerkelijk creaturen bestaan die al lang van ons bestaan weten , dat er daadwerkelijk een coalitie is op aarde die een beetje de mensheid er probeert op voor te bereiden dat er buitenaardsen zijn , dat we misschien allemaal klonen zijn , of juist een groot expiriment van een stel andere wezens ? Wat als van al die gestoorde theorieen die we met zijn allen bedacht hebben er 1 pro mille van waar is ?

Zouden we nog er van schrikken dat er buitenaardsen zijn ? Dat ze al een tijdje met ons willen/kunnen communiceren ? Dat ze allang praten met mensen die wat meer te vertellen hebben dan de gemiddelde normale wereldburger ?

Sja… …ik zat gisteren MIB te kijken en ik vind daar toch wel een kern van waarheid inzitten. Je weet nog niet voor de helft wat er allemaal gebeurt op aarde, volgens mij…

Als je alle sterren wilt tellen om ons heen, dan ben je 9000 jaar bezig, het is dan ook heel erg naief en arrogant om te denken dat wij de enige zijn.

De meeste denken ook dat “het” wel 2 armen en 2 benen zal hebben, wat natuurlijk helemaal lachwekkend is (begrijpelijk maar weer erg naief) waarschijnlijk “zien” we “het” geeneens…

Ik denk ook dat we niet zoveel voorstellen gezien de omvang van het universum, denk ook niet dat we bang hoeven te zijn op een langzame dood als dat eenmaal zover is, misschien zijn we wel een komeet voor andere planeten die hun het zicht ontnemen en ons weg “schieten” ben eerder in de veronderstelling dat we elkaar wel zullen uitroeien, want hoe je het ook went of keert, het einde is nabij, als je zo ziet wat er allemaal gebeurd (dat is dus niet alleen de kans op een oorlog en ziektes)

Slaap terkort~? :rolleyes:

Anders stuur je ze toch gewoon even een fax… En dan kun je het gewoon aan de aliens vragen, of ze plannen hebben om langs te komen binnen de komende 10 jaar ofzo… Geen probleem toch? Ik bedoel, tis algemeen bekend dat ruimtewezens gewoon engels beheersen (zowel woord als geschrift… :wink: )

Vraag je dan gelijk ff of ze hier en daar wat planeetjes naar mij kunnen vernoemen, ja… ze komen er tenslotte toch langs op weg naar de aarde! Anyway ik kan niet wachten tot ze er zijn, ben ik eindelijk verlost van die achterlijk hoge benzineprijzen. Jehaaa… hehe… Want dan steek ik bij iedereen zijn ogen uit met m’n nieuwe Opel Plasma SDI!!

Je hebt helemaal gelijk hoor, daar niet van… Maar je stelling heeft een iets te groot X-files gehalte… (of War of the worlds, if ya like…)

groeten enzo,

(en nou maar hopen dat ze niet afbellen?!!? :eek: )

Ik wacht lekker af! ik zie wel, als er iets komt ----> leuk (of juist niet) en anders jammer!

:eek:

Daar geloof ik nou absoluut niet in.
Je ziet op tv wel eens documantaires over mensen die een vliegende schotel gezien hebben of mensen die aan boord zijn geweest.
Maar ik denk dat ze het gewoon uit hun duim zuigen.
Denk maar eens aan die circels die bij boeren gevonden worden en later blijkt dat deze door een stel mensen is gemaakt puur voor fun, aandacht in media enz.
Mensen willen graag geloven dat er meer is dan de bekende wereld waar we nu in leven.
De filmindustrie speelt er handig op in omdat de mensen het nou eenmaal intereressant vinden om te zien en te denken dat er een hogere intelligentie in schoteltjes rondvliegt.
Maar goed, iedereen mag denken wat hij of zij wil, maar zolang ik geen vliegende schotel met mijn eigen ogen zie dan geloof ik er dus ook niet in.

Geen id.

maar een tijdje terug was op Disc. Chan. een docu over aliens en toen werd er gesuggereerd dat de US gov. een alien in haar bezit heeft…

Ach wat er door de media allemaal wordt geschreven en gesproken, dat moet je niet zo serieus nemen.

Van de andere kant acht ik de kans dat er geen buitenaards (intelligent) leven is extreem klein. Als je bekijkt hoeveel miljoenen zonnestelsels er in onze melkweg zijn is de kans natuurlijk best wel aardig groot dat er andere levensvormen op andere planeten in andere zonnestelsels zijn…

Of er “aliens” zijn die van ons bestaan weten is dan weer een hele andere vraag. Ten eerste weet je niet eens of die mogelijke levensvormen wel voor ons zichtbaar etc etc zijn dus of er contact mogelijk is is al een goede vraag.
Het begint er steeds meer op te lijken dat er buitenaards leven is. Er wordt onder andere verwacht dat onder de ijskappen van Europa (maan van Jupiter) een oceaan is, hetgeen de kans op leven drastisch vergroot (al is het maar eencellig leven…). Tevens heeft men aardig wat theorien erover dat wij mensen wel eens heel erg goed van Mars kunnen afstammen. Het schijnt o.a. dat bepaalde grondstoffen die we hier op aarde vinden van Mars afstammen. De bekendste daarvan is water! En dat zijn feiten alleen al bekend vanuit ons zonnnestelsel. Er zijn nog zoveeel andere zonnestelsels dat het wel eens heel erg goed mogelijk zou kunnen zijn…

Of we ooit andere levensvormen zullen ontmoeten is een volgende vraag. Ten eerste moet er een behoorlijke afstand overbrugd worden. Momenteel is het technisch gezien niet (goed) mogelijk zulke afstanden af te leggen voor ons, dus zullen ze naar ons moeten komen…

Maargoed, velen geloven dat er allang Aliens op aarde zijn (geweest) en dat kan natuurlijk best. Wie weet wel een 10miljoen jaar geleden al! MIsschien dat de overheid van de VS er ook wel eentje heeft… misschien ook weer niet…

Persoonlijk lijkt het me wel phun om met buitenaards leven te communiceren en gebruik te maken van buitenaardse technologien, maar of ik dat nog meemaak… denk het niet…

Maarja… time will (probably) telll :smiley:

ffies “off-topic” War of The Worlds is trouwens een geweldige muziek CD met o.a. de stemmen van Richard Burton, David Essex & Phil Lynott

weetik :stuck_out_tongue: (en nu de rest ook!)

Hoezo Offtopic? " 't gaat toch over een buitenaardse invasie… "
It’s all part of the masterplan… (Promotie materiaal voor Aliens World Tour '2005) kenne we vas kennes makeh!:wink:

dat er op andere planeten leven is, is zo goed als zeker, maar de theorie dat ze ons ergens op voorbereiden daarentegen lijkt me weer grote onzin, net zo min geloof ik in verhalen van mensen die vliegende schotels e.d zien, imho zijn dat gewoon mensen met teveel fantasie.
maar het lijkt me wel fun om als er buitenaards leven is om daarmee te communiceren en bijv. ons internet op hun netwerk in te pluggen :slight_smile: