Wma

vbimport

Hallo,
Ik heb me gisteren een mp3/wma portable gekocht,
Wat is nu eigenlijk wma( voor en nadelen)
en hoe moet ik m’n files omzetten naar wma?
kan dit met MP vanop de harde schijf? of met dbpower amp music converter?
'k heb er geen gedacht van, please help! :confused:

thanks guys

In de volksmond is WMA de Microsoft concurrent voor MP3. Alhoewel MP3 in feite niet echt bijzonder klinkt, doet WMA daar nog eens een schepje boven op en klinkt het echt erbarmelijk. Ok, ik geef toe, bij lagere bitrates doet WMA het wat beter dan MP3, maargoed, dat zijn kwaliteiten die voor het luisteren van muziek niet echt prettig zijn.
Daarnaast ondersteunt WMA ook DRM, iets wat MP3 gelukkig niet kan.

Er bestaat ook nog lossless WMA. Ook dit is een compressiestandaard welke muziek kan comprimeren zonder dat er verlies optreedt. De compressie is dan wel veel lager (reken op een 300~400MB voor een CDtje). Gelukkig zijn ook hiervoor goede alternatieven, maar die worden helaas niet door de meeste mobiele mediaspelers ondersteund (bijf FLAC). Van de andere kant denk ik niet dat het nut heeft om een lossless compressie op een mobiel apparaat te gebruiken, afgezien van het feit of het apparaat wel over zoveel geheugencapaciteit beschikt.

even inhakend hier op.

Stel ik heb een abbo bij planet met nu tegenwoordig voor elke maand gratis 1000 credits om op de music stream muziek te kunnen downen. voor op de pc zou 1 nummer 10 credits zijn (zou dus 100 nummers kunnen downen en luisteren)

Alleen die zijn in WMA (met drm) nu zoek ik iets wat dus dat drm eruit kan slopen zonder het mp3’tje te vern**ken. Ik heb al her en der wat gezocht en geprobeerd maar kan niets goeds vinden en alle oudere versies van Winamp doen het ook niet meer (diskwriter plugin)

Met mijn Ipod hetzelfde geneuzel gehad maar daar heb ik wat voor gevonden want het was namelijk standaard met Itunes niet mogelijk om de muziek die je op je ipod had gezet weer terug te zetten op je PC :S beetje krom want het blijft uiteraard mijn muziek.

Wie o wie heeft iets nuttigs

BVD

Tha Spoek

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?p=916726&highlight=tunebite#post916726

Thnx zal eens gaan kieken