Wma--->mp3

vbimport

wie kan mij vertellen hoe je wma’s omzet naar mp3’s? ik dacht dat dit kon met de media juke-box, maar dit lukte me niet. bij “change to” kan ik geen mp3 vinden. wie geeft mij advies? dank bij voorbaat.

de enige manier die ik ken is een omweg via wav-bestanden. eerst met winamp van wma naar wav, en dan encoden naar mp3.

Met bijv. Audio Converter.
Met dit proggie kan je van o.a. MP3 naar WMA en visa versa converteren…

Is overigens shareware. 30 days trail … :smiley:

http://www.audconv.com/

:cool: Lathieza :cool:

met media wizard lukt het ook zeer goed (wel versie vier)

greetz
scooby2

scooby2 bedankt voor de tip. heb de trial van blaze media pro gedownload. werkt perfect! nu nog een free versie zien te vinden!

the catch bij vooral nieuwere wma’s is het feit dat ze protected zijn, dit is namelijk het hele doel van wma (en omzetten naar wav/mp3 gaat dan dus echt niet lukken…)

maar gelukkig is ook hier weer een oplossing voor…download winamp versie 2.24 (of eerder) want die trekt zich weinig aan van protection ongein en converteert ongestoord verder!

succes

Ik heb dat een tijdje geleden wel met Winamp gedaan, maar beveiligde wma’s pakte Winamp niet. Die moest je eerst door unfuck.exe halen om de beveiliging er af te krijgen.
Er is nu een nieuwe beveiliging die unfuck er ook niet afkrijgt. Dan kan je nog Total Recorder inschakelen om er een wav van te maken en dan een mp3.
Of is het zo dat de nieuwe beveliging bij de oude Winampversie niet werkt? Dat zou mooi zijn, maar hoe kom ik aan die oude versie?

Ik dacht dat je wma files ook met Nero kon omzetten naar mp3, dat moet je doen bij extra en dan codering bestand! Daar kun je elk *.wma, *.mp3, *.wav of *.vqf(wat deze is weet ik ook niet), omzetten naar een van die andere drie!

Cooldecode, doet heel aardig wma naar wav. Beetje traag, versie 2 is prima.
Schijnt zich niets van bescherming aan te trekken.

Lastig te vinden, heb geen pointer bij de hand.

Zoek maar eens op bv altavista naar cooldecode, zo ben ik er ook aan gekomen.

Met nero 5 kan het wel… alleen is het
-vet langzaam
-krijg je aan bijna iedere plaat aan het begin een tikje

Met nero 5.5 kan het niet meer die herkent geen wma…

Ik ben het niet eens met Lathieza want ik heb hem zojuist ook geistalleerd en alles ging goed.Op het moment dat je add file klikt dan staat er in het rijtje geen WMA files dus met andere woorden ik kon geen WMA files converteren naar mp3 anders om wel.Doe ik iets fout dan?:confused: :confused: :confused:

dbPowerAmp is HET tool om tussen mp3’s, waves en WMA te converteren : http://admin.dbpoweramp.com/
wel even de wma codec erbij downloaden in installeren…

:stuck_out_tongue: Eric

Originally posted by pchans
[B]Cooldecode, doet heel aardig wma naar wav. Beetje traag, versie 2 is prima.
Schijnt zich niets van bescherming aan te trekken.

Lastig te vinden, heb geen pointer bij de hand.

Zoek maar eens op bv altavista naar cooldecode, zo ben ik er ook aan gekomen. [/B]

Ik heb em wel liggen hiero! PM of mail me maar als je interesse hebt!

Veel audiotools kan je btw hier halen!!