Wiskunde probleempje

vbimport

bij deze post een plaatje voor wiskundigen. ik kwam het ergens tegen, maar vat niet helemaal hoe het kan… Er zijn mensen die het over een soort gezichtsbedrog hebben… maar wat is jullie mening???

Tis niet moeilijk, de langste zijde klopt niet…kijk maar eens goed.

Bereken anders de oppervlakten van de verschillende delen en tel die bij elkaar op, vergelijk die met de berekening van het totale oppervlak.

Je zult zien dat bij de een er een halve eenheid tekort komt en bij de andere afbeelding een halve eenheid teveel.

Sorry to spoil your fun, Wiskunde Roels!! :wink:

als je het nog niet ziet, de schuine zijdes zijn niet recht, maar hebben knikpunt; de bovenste driehoek op (-5,+3) en de ondergelegen driehoek bij (-8, +2) >>
in de bovenste driehoek is ie “hol” en in de onderste “bol”, dus op die manier friemel je in de onderste driehoek er wat meer oppervlakte bij…

Je moet idd goed kijken maareuh dan zie je het wel… leuk grapje!

okee ik heb 'm door. bedankt mensen. hebben jullie nog meer van die lache grapjes over wiskunde??

Taxie moest hem zeker weten :wink: herriner me nog dat in en ver verleden jij hem nog gepost had enzo =)

hehe ik wist hem zelfs:)

Originally posted by Redneck
Taxie moest hem zeker weten :wink: herriner me nog dat in en ver verleden jij hem nog gepost had enzo =)

Volgens mij niet gepost…maar wel opgelost…
Maar kan ook best zijn dat ik em gepost had destijds, zou wel iets voor mij geweest zijn :wink:

ben jij dan een natuurtalent in de wiskunde ?

Ik zag ook dat er mee was gekloot. Alleen niet dat de ene hol en de ander bol was, of dat de opp niet kloppen. Gewoon dat er mee gekloot was.

Teken de figuurtjes nou eens na op ruitjespapier, knip
ze uit en ga er eens mee schuiven bovenop een ander
velletje ruitjespapier …

Wie kan mij dat verklaren ?

Originally posted by Benny X
[B]Teken de figuurtjes nou eens na op ruitjespapier, knip
ze uit en ga er eens mee schuiven bovenop een ander
velletje ruitjespapier …

Wie kan mij dat verklaren ?
[/B]

die “knik” zie je ook niet echt zitten, zeker niet als je hem na gaat tekenen, dan teken je gewoon een rechte lijn. maar teken hem eens 2 of 3 x zo groot, ik denk dat je dan wel duidelijker ziet dat er iets niet klopt… heb het niet geprobeerd, maar het lijkt me logisch

oh ja, ik zie het

Originally posted by jojk
Ik weet niet wat iedereen zit te praten over een knik, maar het is duidelijk dat bij de onderste driehoek, de rechterzijde 5 blokjes is, en bij de bovenste driehoek, dezelfde zijde 6 blokjes is.

Kijk asjeblieft nog 1 keer heeeeel goed :wink:

Originally posted by Mattel007
ben jij dan een natuurtalent in de wiskunde ?

Nah…maar wel altijd redelijke cijfers gehaald…
En dit soort puzzelstukjes zijn leuk…zelfde als logipuzzels…waar je met logisch nadenken tot de oplossing komt

Ik zie het absoluut niet.
Ik dacht dat het kwam, puur door repositionering.

Kewl, idd erg moeilijk te zien :wink:

Greetz
Mess

ps. Wat is het toppunt van Wiskunde?

Rukken totdat je een breuk hebt…

Originally posted by Mess
[B]Kewl, idd erg moeilijk te zien :wink:

Greetz
Mess

ps. Wat is het toppunt van Wiskunde?

Rukken totdat je een breuk hebt… [/B]

Dan moet je hem wel goed vertellen.

Net zolang aftrekken totdat je breuk hebt.

Rukken heeft nix met Wiskunde te maken.

Als je ook goed kijkt zie je dat de snijpunten die de schuine lijn maakt met het rooster (x,y) niet gelijk zijn met de andere 3 hoek! :wink:

Originally posted by The Sorcerer
[B]

Dan moet je hem wel goed vertellen.

Net zolang aftrekken totdat je breuk hebt.

Rukken heeft nix met Wiskunde te maken. [/B]

:smiley: ik wist dat het zoiets moest zijn…

Greetz