Winxp ziet geen cd-speler meer

Volgens mij was er al eens een onderwerp zoals deze geplaatst maar ik kon hem nie vinden via search.

Kort geleden heb ik Nero 5551 geinstalleerd en gelijk na het rebooten had ik geen cd-rom en cd-writer meer (niet in verkenner) dus dacht ik als ik nero weer uninstall zal het zijn opgelost… nee dus.
In apparaatbeheer staan ze er wel maar dan met zo’n uitroepteken, ik heb de stuurprogramma’s bijgewerkt maar da werkt ook nie.
De cd-spelers loskoppelen, pc opstarten, cd-spelers aankoppelen, pc opstarten lukt niet en een autorun-cd erin leggen heeft ook geen zin.

Iemand een idee om deze spelers weer tevoorschijn te halen ??
bvd.

ik weet het niet zeker, maar als je Nero installeerd wordt er volgens mij ook iets gedaan met de ASPI layers, nero flikkert die van hem erbij. Maar wat er met de andere gebeurt…???

Probeer anders een je ASPI layers te checken, zoek ff op ASPI en je vindt de benodigde links naar Force ASPI of WinASPI oid.

mazzl

Dit probleem lijkt wel vaak voor te komen in XP, pas ook bij een kennis van mij na het installeren van Easy CD Creator (na het verwerken van de XP update van ECDC 5 Platinum).

Het probleem is toen opgelost door een herstelpunt terug te zetten.

:slight_smile: Ik heb ook dit probleem gehad… Hij herkende toen alleen maar mijn plextor writer en m’n dvdspeler en niet meer mijn cdspeler. Toen heb ik in apparatenbeheer gewoon de dvdspeler en mijn plextor writer verwijderd en Win XP opnieuw opgestart en toen vond hij ineens wel mijn 3 spelers weer de dvd speler cdwriter en mijn cd speler… Dus gewoon verwijderen die hap en opnieuw opstarten en je zult zien dat Win Xp ze stuk voor stuk opnieuw installeerd! Ik heb trouwens wel vaker dat win xp zomaar mijn modem eruit gooit of mijn scanner had ik vanavond ook weer hoe dit kan? Zonder reden donderd hij een paar apparaten eruit! Windhoos zullen we maar zeggen! Overigens ik heb alles weer op orde!

Succes!

Ik had ditzelfde na installen van CloneCD! CCD eraf gegooid, apparaten uit systeeminfo verwijderd en na reboot waren ze er weer. :smiley:

:slight_smile: :smiley: hij is er weer.
Ik had clonecd er nog op staan, dus die er ook maar weer afgesodemieterd.
Je blijft bezig met WinXP :mad:

Overigens heb ik CCD erna er gewoon weer opgezet hoor, no probs so far! :wink: