WinXP traag Win 98 snel?

vbimport

Ik heb hier 1 win98 SE en 2 stuks WIn XP computers in een 100 Mbit netwerk draaien. Alle schijven zijn gedeeld.
Nu doet zich van begin af aan het volgende probleem voor.
Als ik vanaf de win98 computer een schijf op 1 van de XP computers wil benaderen gaat dat erg snel.
Andersom zo traag als dikke str..t. Eenmaal een copy commando gegeven dan gaat het daarna wel snel maar browse over de schijven gaat erg traag.

Wat zou dit kunnen zijn.
Ik zelf denk aan een foute instelling...maar welke?

nou je n et zegt, mmm bij mij ook…:Z
win xp pro nl

Originally posted by Baggeraar
nou je n et zegt, mmm bij mij ook…:Z
win xp pro nl

Irritant he

Xp pro NL hier ook

Pro VS had hier hetzelfde probleem… nooit oplossing voor gevonden!

Wellicht dat SP1 een oplossing biedt?

In mijn LAN heb ik op alle manieren tussen ME/XP(2x)/2K geen probs met trage verbindingen.

nou tussen xp netwerkjes heb je dat dus ook… ik zelf heb het niet geinstalleerd, maar deze tweak zou het probleem moeten fixen.

Hmm het scheelt wel iets in snelheid maar via win 98 vliegt het echt.

Ik ben vergeten het van te voren te time.

Kan iemand dit misschien nog proberen?

Maar oke met een beetje winst ben ik ook al blij.
Dus bij deze bedankt SoulShower:)

graag gedaan hoor :slight_smile:

ik zelf heb er nog niets mee gedaan, maar wat je ook nog kunt doen is:

Netbios enablen, firewall wil ook nog wel eens voor vertraging zorgen, “nieuwere” netwerkkaart-drivers installeren, zelfde subnetjes gebruiken wil helpen…

ikke deze link nog gevonden

Met Wincommander gaat alles wel razend snel, misschien is dat nog een (alternatieve) optie…

Wincommander???

Kan dat koppen dat ik dat niet bij tuwcows kan vinden?

Ik zie wel iets staan van Windows commander 4 op TWL 38 (bedoel je dat)

Het zou idd kunnen dat je die bij Tucows kunt downloaden. Hier kun je um ook naar binnen slurpen (homepage van WC)

Als je Windows XP gebruikt mag deze eigenlijk niet ontbreken :wink: bv als een bestand nog steeds “in gebruik” is, dan zal Windows gaan mekkeren, waar WC het zonder pardon het in de prullemand werpt.

Originally posted by SoulShower
Als je Windows XP gebruikt mag deze eigenlijk niet ontbreken :wink: bv als een bestand nog steeds “in gebruik” is, dan zal Windows gaan mekkeren, waar WC het zonder pardon het in de prullemand werpt.

IDD, pas na reboot kon je het anders verwijderen. Ik gaat het even tryen! Thx! :smiley: