[WinXP Pro] Schijfruimte klopt niet

vbimport

Een kleine maand geleden heb ik een hardeschijf van 80GB gedeeld in 5 delen:
C: 15 GB
D: 30 GB
E: 2 GB
F: 12 GB
G: rest

Op het moment is er op de F-schijf van de 12 GB nog 34 GB vrij :iagree:
Heel erg leuk, maar na die 12 GB is hij toch echt vol. Wat kan ik doen om de vrije schijfruimte weer kloppend te maken.

BVD

Heb je al eens schijfcontrole losgelaten op je F-schijf??

Hai,

Je zou dus nog 21 GB over moeten hebben als ik het goed heb gezien. Kijk eens met Partition Magic misschien is er iets fout gegaan met het partitioneren en met deze tool kun je dat perfect bekijken. Wat ik denk dat er gebeurt is dat je de overige gb’s in de extended partition niet hebt gebruikt of niet als zijnde een partitie hebt aangegeven maar dat het gewoon als unused space te boek staat in je pc.

mzzl Dunedaïn

Partitionmagic geeft (op de beschikbare ruimte nas) exact hetzelfde aan als win xp. Problemen met andere partities heb ik niet. Ik kan alle partitities gewoon gebruiken (staan inmiddels ook allemaal vol).

Denk da’k mijn pc nog maar eens een fresh install geef.

snowie please check your PM. I really need to know it, i know i just joined this forum so you dont know me, yes it took me like 5 hours to find a topic related to the problem. so please let me know. help will be much appreciated . thanks

@bronkz: Dutch only please! It’s okay to contact Snowie, but I’d like to ask you to use the PM feature for this. Okay? :slight_smile:

Terug naar het topic: het kan zijn er iets mis is met je partitietabel. Indien het mogelijk is om die 12Gb aan data eventjes ergens anders neer te zetten (hetgeen ALTIJD verstandig is waneer je gaat spelen met partitietools) dan zou ik je willen aanraden de partitie eventjes te verwijderen (dit kan prima met de diskmanager van Windows) en deze weer opnieuw aan te maken en te formatteren (bij voorbaat geen snelformatteren kiezen). Doe wel voorzichtig, want een verkeere handeling kan tot veel dataverlies lijden.

Dee-ehn: heb je raad opgevolgd. Partitie opnieuw aangemaakt en geformateerd. Nou wordt alles weer correct weer gegeven.

Bedankt…

NP :smiley: