WinXP-NL Pro. Knop Standby is grijs

Ik heb het volgende probleem met Windows XP NL Professional:
Na het afsluiten start de PC weer automatisch opnieuw op. In het afsluitmenu is de knop Standby niet oranje zoals gebruikelijk maar grijs (dus op een of andere manier ontoegankelijk).
Ik weet niet of het een en ander met elkaar verband houdt, maar het is wel gelijktijdig ontstaan.
Wie weet een oplossing.

Heb je wellicht iets aan de powermanagment instelligen in je BIOS verandert?

Nee, daar staat alles zoals het was en zoals het hoort.

Misschien helpt dit ?
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP21.html
of dit
http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP57.html

groetjes

Moet je even in je configuratie scherm --> Energie beheer en dan het tabblad slaapstand even een vinkje zetten bij slaapstand inschakelen.

Ik ga alle adviezen uitproberen en zal de resultaten laten weten

ga naar apparaatbeheer, zet de optie verborgen apparaten weergeven aan en kijk bij de systeemapparaten of je APM manager hebt geinstaleerd, zoniet dan ff instaleren via nieuwe hardware.

mocht dit niet de oplossing zijn, geef dan eens wat meer specs van je systeem.

Probleem is opgelost.
De oorzaak was erg vreemd en zal niet vaak voorkomen.
De machine was oorspronkelijk uitgerust met een Dexxa draadloos keyboard en draadloze muis. De muis is na korte tijd gestorven en vervangen door een Logitech draadloos exemplaar.
Er waren dus drivers geïnstalleerd voor Dexxa EN Logitech. Dat heeft ongeveer een maand zonder problemen gewerkt, zodat die combinatie niet als eerste als verdacht werd aangemerkt. Na verwijdering van de Logitech muisdriver waren BEIDE problemen opgelost. Ook als de Dexxa driver werd gedeïnstalleerd en de Logitech geïnstalleerd werkte alles goed. Alleen de combinatie gaf problemen. Blijft de vraag waarom die problemen pas na een maand goed werken opduiken.
De definitieve oplossing is gevonden door de machine te voorzien van zowel een Logitech keyboard als muis (beide uiteraard draadloos).
Iedereen die heeft gereageerd bedankt voor de tips, ook als hebben ze geen van allen tot resultaat geleid.

Ik vind het wel heeel erg vaag als muisdrivers zich gaan bemoeien met power management. Van keyboard drivers kan ik me er nog IETS bij voorstellen (die mooie “halve maan” knopjes op de “handige” toetsenborden) , maar dan nog moeten drivers niet dit soort poespas gaan doen.

Zullen vast geen Whql drivers geweest zijn :slight_smile: