WinXP installeren met Diskette

ik wilde WinXP Pro installeren met behulp van een opstartdiskette. is dat mogelijk en zo ja hoe dan wel? hij geeft namelijk eigenlijk altijd bij mij een melding: je kan dit programma niet opstarten vanaf dos, als ik bijvoorbeeld “setup.exe” wil opstarten of een ander programma.

alvast bedankt :wink:

Ik neem aan dat dit bij WinXP hetzelfde als bij Win2k/NT is. Is dit het geval:

<cdrom>\i386\winnt.exe of winnt32.exe

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik neem aan dat dit bij WinXP hetzelfde als bij Win2k/NT is. Is dit het geval:

<cdrom>\i386\winnt.exe of winnt32.exe [/B]

winnt.exe vanuit dos of winnt32.exe vanuit windows zelf.
Als je gaat installeren door te booten vanaf floppy wees er dan zeker van dat je smartdrive laadt anders duurt het eerste gedeelte van de installatie (kopieren van bestanden) onnodig lang.

Je moet eerst zorgen dat je iets hebt om mee te booten.(floppy/cd-rom)
Dan moet in DOS typen: X:\I386\winnt.exe
Waarbij X je drive letter is waar de cd in zit.

Bij microsoft op de site kun je een serie speciale opstart diskettes voor XP downloaden. Even de zoekfunctie daar gebruiken. Het zijn zes diskettes, waamee je kunt booten en XP op een lege schijf kunt installeren. En het werkt nog ook, al zat dat wel toeval wezen.

Originally posted by AlfredHier
[B]ik wilde WinXP Pro installeren met behulp van een opstartdiskette. is dat mogelijk en zo ja hoe dan wel? hij geeft namelijk eigenlijk altijd bij mij een melding: je kan dit programma niet opstarten vanaf dos, als ik bijvoorbeeld “setup.exe” wil opstarten of een ander programma.

alvast bedankt :wink: [/B]
Als je de originele CD hebt kan je ook booten vanaf de XP CDrom.

Of ga ff naar www.bootdisk.com om de opstart diskettes te maken voor windows XP.

als je xp op een geformateerde hd wil installeren moet je opstarten met je cdrom met xp daarna gaat alles vanzelf hopelijk heb je hier war aan.