winXP] Icoontje van vorige cd bljft in beeld*

tja het is een beetje moeilijk vinden van de juiste topic titel

Het volgende probleem is nogal irritant.

Meestal is het zo dat als je een cd in je cdrom speler (in mijn geval dvdspeler) doet dat deze gelijk opstart.
[Nu heb ik dat gelijk opstarten uitgeschakeld maar dit terzijde]

Als ik er dus nu een cd in doe dan start hij niet gelijk op maar klik ik even op deze computer en dan zie je vaak een icoontje staan van het spel op dergelijke klik ik dan op het icoontje dan start de cd gewoon op.
Dat doet ie dan ook gewoon maar als ik er een andere cd in doe dan behoudt mijn cdrom speler het icoontje van het vorige spel en kan ik de cd die er op dat moment inxit ook niet opstarten.

Uiteraard zal dit komen doordat ik ergens iets verkeerd heb ingesteld of veranderd heb, maar ik weet niet meer wat.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

oh ja, ik draai onder Win Xp Pro

Ik kan je niet helpen, kan wel bevestigen dat ik dit fenomeen ook ken van W2k.

Dat probleem heb ik ook.

Ik heb niet met de driveletters gerommeld, ik begin te vermoeden dat het te maken heb met het niet automatisch opstarten van een cd.

Op het moment dat een cd normaliter opstart betekent het dus dat de speler de cd herkend (logisch) en geeft dan ook het icoontje weer.
Maar ik weet nu niet meer hoe ik het voor elkaar krijg om te zorgen dat als ik de cd erin doe deze ook automatisch opstart ???

mis die icoontjes niet zo :slight_smile:

eenvoudigste mannier om het weer terug te zetten:

rechtermuisknop op een cdrom letter / eigenschappen / Automatisch afspelen, vanuit daar kun je alle opties aanvinken die eerst uit stonden.

Originally posted by SoulShower
[B]mis die icoontjes niet zo :slight_smile:

eenvoudigste mannier om het weer terug te zetten:

rechtermuisknop op een cdrom letter / eigenschappen / Automatisch afspelen, vanuit daar kun je alle opties aanvinken die eerst uit stonden. [/B]

Je kunt daar inderdaad alles instellen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :slight_smile:

Een spel bijvoorbeeld: die valt toch onder gemengde inhoud ?

je ziet dan daar onder een kopje acties en dan kan ik kiezen welke actie ik wil uitvoeren OF helemaal onderdaan staat Vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren.

Als ik dus kies voor Selecteer de actie die ik wil uitvoeren kan ik alleen maar kiezen tussen: *1 Map openen en bestanden weergeven met de windows verkenner of *2 Geen actie ondernemen.

Ik kom er niet uit :confused:

Ik wil alleen maar dat een cd automatisch opstart

Okee voor degene die het willen weten, ik heb de oplossing gevonden :slight_smile:

De oplossing lag dus in de vraag die veel mensen stellen in XP namelijk:

"How can I disable autoplay?
To disable autoplay, use regedit.exe and change the follow registry setting: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom change “autorun” to 0 (zero) "

Wat je dus moet doen (mocht je hetzelfde probleem hebben als ik had) is van die 0 een 1 maken en alles is weer bij het oude

:wink: