WinXP en wachtwoorden onthouden

vbimport

Draai dus XPfin en het probleempje is dat ik steeds wachtwoorden moet invoeren overal! Dus als ik me mail check (Hotmail) dan moet ik steeds me wachtwoord invoeren, terwijl ik dan aangeef dat ie het moet onthouden!
M’n koekjes staan aan en ook worden de temp-inet-files nie autom. verwijderd!

Hoe kan dit? :confused:

Kijk even of CLIENT FOR MICROSOFT NETWORKS is geinstalleerd.,

START->CONTROL PANEL -> NETWORK AND INTERNET CONNECTIONS -> NETWORK CONNECTIONS -> Klik 2 * met de muis op JOUW internet verbinding -> PROPERTIES

Staat hij er niet bij moet je hem even installeren ( XPcdrom nodig )

Dit zou het niet onthouden van WACHTWOORDEN voor het maken van een INTERNET verbinding moeten oplossen.

Temp-inet files automatisch verwijderen :

Start internet Explorer -> TOOLS -> INTERNET OPTIONS -> ADVANCED -> scroll naar beneden totdat je SECURITY tegenkomt en vink het vakje voor EMPTY TEMPORARY INTERNET FILIS FOLDER WHEN BROWSER IS CLOSED

Dit zou beide problemen op moeten lossen.

COOKIES in Internet Explorer -> TOOLS -> INTERNET OPTIONS -> PRIVACY . Hier zijn diverse mogelijkheden om COOKIES gebruik in te stellen voor privacy doeleinden.

Hmm… ik zal me even beter duidelijk maken.
Het gaat erom dat ik bij bv Hotmail alleen me naam hoef in te typen en dat me browser dan automatisch het bijbehorende wachtwoord weet!
Dat ww van me inetverbinding is nix mee a/d hand! :wink:
Het zit ut em dus in, denk ik, dat autocomplete.

Dus als je daar ook een oplossing voor hebt…

Toch thx voor je reply! :slight_smile:

Originally posted by Wookie
[B]Hmm… ik zal me even beter duidelijk maken.
Het gaat erom dat ik bij bv Hotmail alleen me naam hoef in te typen en dat me browser dan automatisch het bijbehorende wachtwoord weet!
Dat ww van me inetverbinding is nix mee a/d hand! :wink:
Het zit ut em dus in, denk ik, dat autocomplete.

Dus als je daar ook een oplossing voor hebt…

Toch thx voor je reply! :slight_smile: [/B]

Klinkt misschien heel erg stom / simplistisch, maar heb je al eens geprobeerd op autocomplete te zoeken in je register? Indien die waarde op 0 staat ff naar 1 mikken! Kweetniet of het werkt maar het zou iig kunnen zijn…!

Bij m’n autocomplete instellingen in IE6 staat alles ingeschakeld en in me register (heb net gechecked) staan alle values op 1!

Firewall geinstalleerd ?

Heb je een clean XP install gedaan.
Heb je forms ingeschakeld.

Temporary Files diskruimte groot genoeg …

Pf toch een BUG

Of misschien is Bill bang dat er weer een lek in Windows wordt gevonden en belsoten om deze feature te disabelen :slight_smile:

Originally posted by PerfectPrintout
[B]Firewall geinstalleerd ?

Heb je een clean XP install gedaan.
Heb je forms ingeschakeld.

Temporary Files diskruimte groot genoeg …

Pf toch een BUG

Of misschien is Bill bang dat er weer een lek in Windows wordt gevonden en belsoten om deze feature te disabelen :slight_smile: [/B]

Clean install paar weken terug gedaan.

Het rare is dat ie het soms wel doet en soms niet! :confused:

Ach ja, zal d’r wel mee moeten leren leven… hehe! :wink:

Originally posted by Wookie
[b]Draai dus XPfin en het probleempje is dat ik steeds wachtwoorden moet invoeren overal! Dus als ik me mail check (Hotmail) dan moet ik steeds me wachtwoord invoeren, terwijl ik dan aangeef dat ie het moet onthouden!
M’n koekjes staan aan en ook worden de temp-inet-files nie autom. verwijderd!

Hoe kan dit? :confused:[/b]

Vul ff in Help and Support het volgende in Wookster -> How the computer remember your password.
En daar staat je antwoord. :wink: Kan je het weer ff aanzetten. Hehehe!

Originally posted by King Dingeling

Vul ff in Help and Support het volgende in Wookster -> How the computer remember your password.
En daar staat je antwoord. :wink: Kan je het weer ff aanzetten. Hehehe!

Je begrijpt het probleem niet geloof ik. Heb het al een paar keer verteld maar nog een keer doen blijkt nodig. :stuck_out_tongue:

Alleen IE onthoudt soms me wachtwoorden niet! Dus bv bij Hotmail dat ie gelijk me pass weet als ik een naam invul!
Volgens mij is dit een onderdeel van autocomplete.
In elk geval, de laatste paar dagen doet hij het weer wel! :confused: Dus oorzaak is nu niet te vinden als hij het niet fout doet.

Originally posted by Wookster
[b]Je begrijpt het probleem niet geloof ik. Heb het al een paar keer verteld maar nog een keer doen blijkt nodig. :stuck_out_tongue:

Alleen IE onthoudt soms me wachtwoorden niet! Dus bv bij Hotmail dat ie gelijk me pass weet als ik een naam invul!
Volgens mij is dit een onderdeel van autocomplete.
In elk geval, de laatste paar dagen doet hij het weer wel! :confused: Dus oorzaak is nu niet te vinden als hij het niet fout doet.[/b]

Nee jij snapt het niet. In de help staat… ik citeer:

Use this procedure when accessing a password-protected resource on the Internet or on your company’s intranet or network
Dus…deze is voor POP-Up windows dat weet je wel die members protected area’s

Enne deze:
[i]Instellingen voor Automatisch aanvullen aanpassen

U kunt de functie Automatisch aanvullen aanpassen zodat alleen de gegevens die u wenst, worden opgeslagen en voorgesteld. U kunt kiezen of u Automatisch aanvullen gebruikt voor webadressen, formulieren en wachtwoorden of dat u de functie helemaal niet gebruikt. Ook kunt u de geschiedenis voor elk van de opties wissen.

Klik in Internet Explorer in het menu Extra op Internet-opties.
Klik op het tabblad Inhoud.
Klik bij Persoonlijke gegevens op Automatisch aanvullen.
Schakel de selectievakjes voor de gewenste opties in. [/i]
Is voor hotmail!!!

Enne als je dat allemaal te moeilijk vind kan je ook het proggie Gator gebruiken. :wink: Hehehe.

Nou, alles stond dus al aangevinkt en sinds een paar dagen “kent” hij me weer blijkbaar want hij weet de ww’s weer! :confused:

Dus probleem (lijkt) opgelost.
Thx ieg! :cool: