Winrar geeft soms een ander icoontje

Als ik b.v. 35 rar bestanden download (bla.r01 bla.r02 etc.etc) dan hebben de meeste rarretjes hetzelfde icoontje (dat zijn die drie boekjes op elkaar)
Wat ik nou zo vreemd vindt is dat er soms rarretjes bijzitten die niet het icoontje hebben van die drie boekjes.

Ik zal een voorbeeld geven: stel ik download 35 rarretjes dan gebeurt het wel eens dat er b.v. 10 of 15 niet het icoontje van die drie boekjes heeft. (het winrar icoontje is dat)
Terwijl het wel rar bestanden zijn, want als ik op rar 00 of 01 klik pakt winrar wel alles gewoon uit en kan ik het bestand gewoon branden en de film of het spel spelen.

Het komt ook voor dat alle rarretjes het winrar icoon NIET hebben.
Of allemaal WEL hebben.

Ligt dit aan een instelling binnen winrar of ligt het aan het feit dat die bestanden met verschillende compressie programmaatjes zijn ingepakt

Het lijkt mij toch dat winrar (ik gebruik versie 3.0) gewoon alle rar bestanden met het eigen winrar icoontje moet kunnen weergeven.

Dit is een bekend “probleem” van Winrar, waar ik helaas nog nooit een oplossing voor heb gevonden.

Een workaround is wel mogelijk: associeer zelf alle .r** extensies met Winrar. Kost wat tijd, maargoed…

Een andere oplossing is voor een alternatief pakket, zoals WinAce te gaan…

Is het niet zo dat hij tot R29 wel het icoontje laat zien en vanaf r30 niet? Dat doet ie hier nm. Is verder geen probleem want R30+ hoort natuurlijk bij de 1e Rar-file.

Hoe het komt ??? Weet ik ook niet, maar het maakt toch ook niks uit !!
Zolang je maar alles perfect krijgt uitgepakt !!

Toch ?

Ik heb nu tot en met 45 toegevoegd dus nu is het voor elkaar.

Nu heb ik het dus alleen nog bij rarretjes boven de 45 maar dat komt bijna nooit voor.

Het staat nu in ieder geval wat netter :slight_smile: