WinOn CD 3.60 irritatie

vbimport

Wie kan mij helpen, ik gebruik WinonCD 3.60 voor het grabben en branden van muziek cd’s.
De laatste tijd heb ik een probleempje met het grabben. Bij het kopieen van de wav.files naar mijn harddisk,
schrijft WinonCD ze niet weg naar de (door mij) aangegeven lokatie op C, maar wordt alles weggeschreven naar c:\Windows\Temp.
Aan het eind van de CD na het het grabben kan ik WinonCD ook niet gewoon afsluiten, hij geeft de melding “Unknown CD” en alleen Ctrl-Alt-Del helpt nog.
Toch heb ik onder WinonCd’s Options\Preferences\Folders de juiste paden ingevuld.
Image folder is mijn lokatie op de C-schijf en de Temp folder is gewoon standaard Windows\Temp.
Het is niet zo’n groot probleem, ik kan uiteraard gewoon de tracks vanuit de Temp folder alsnog op de juiste lokatie zetten,
maar het afsluiten van WinonCD via bovengenoemde wijze is gewoon irritant. Branden gaat verder wel OK.

Thanks,

Peter

Gebruik dit programma zelf niet, maar waarom gebruik je niet Nero, net zoals de rest van de mensen hier :wink:

Met Nero kun je ook capturen en persoonlijk vind ik dat een beter en gebruiksvriendelijker programma (alleen WinOnCD schijnt wel goed te zijn voor Videocd’s of zo, maar wie weet met Nero 5.5 is dat ook verleden tijd)…

Gebruik anders een nw-ere versie bv 3.7 of 3.8!!
Het schijnt dat deze prog wel aardig ok is om audio te lezen enzo; las ik laatst ergens… C’T ofzo! :wink:

Maar voor het grabben gebruik ik altijd Audiograbber!!! Lekker makkelijk! :wink:
Maar als je de hele cd toch wilt fikken kan je beter gewoon een 1:1 copy maken!

Wilma,
Aangezien jij mij hier persoonlijk aanvalt voel ik me genegen om hier toch even op te reageren.
Mijn ergernis gaat uit naar mensen die zonder enige argumentatie een merk afkraken of de hemel in prijzen.

Mijn argumentatie is hier wellicht kort geweest, maar WinOnCD is in mijn ogen verre van gebruiksvriendelijk. Peter1968 heeft een probleem met het grabben van muziek naar de harde schijf. Dit grabben kan net zo goed met Nero en de aanbeveling om Nero te gebruiken is derhalve wel degelijk een advies om zijn probleem (het niet kunnen grabben van muziek) op te lossen.

WinOnCD wordt meestal alleen maar gebruikt omdat dit meegeleverd wordt bij bepaalde branders (waaronder Plextor). Hoewel WinOnCD een goed programma is, vind ik het niet gebruiksvriendelijk en ben ik er zelf al lang geleden vanaf gestapt en gebruik eigenlijk alleen nog maar Nero.

Maar het advies om eventueel het programma geheel te de-installeren en vervolgens opnieuw te installeren is een aardige optie, nog net iets minder vergaand dan een algehele format C:

Sorry, maar dit moest ik effe kwijt.

Wat heb je nog meer geinstalleerd staan naast WinOnCD. Heb zelf ook 3.6 gebruikt, maar deze foutmelding komt mij niet echt bekend voor.

Heb momenteel o.a. WinOnCD 3.7 in gebruik, werk echter iets gebruiksvriendelijker dan 3.6

:cool: Lathieza :cool:

Iedereeen bedankt voor de antwoorden en of oplossingen.

Ik ben toch maar eens rond gaan kijken naar alternatieve software. Branden gaat nog steeds prima met WinonCD. Bovendien ga ik snel Feurio en Nero nog maar eens testen.

Voor het grabben gebruik ik nu Plextools 1.08. Werkt (tot nu toe) perfect. Bovendien wil ik toch ook EAC eens gaan uitproberen. Maar dat (ivm CUE Sheets) kan WinonCD weer niet branden geloof ik. Maar Nero en Feurio wel?

In ieder geval, allemaal bedankt.

Peter