WinME of Windows 2000 Pro

vbimport

Ik zit ernstig te twijvel welke v/d 2 ik zou installeren (kan dual boot maar dat vind ik niet plezierig werken ivm email en andere file locaties) ik heb gehoord dat W2pro me geheugen beter gebruikt (256mb) en ook de 2 gb limit (voor avi capturing) zou wegnemen (ik heb een Asus geforce 7700 met video in/uit)

Het enige wat ik een dikke minpunt vind is dat me vensterjes iedere x ergens anders openen (snelkopellingen van “Deze Computer” maar ook andere snelkopellingen zoals notepad) dit heb ik zowel bij WinME als bij W2k, maar niet bij Win98se (weer wel als ik IE5.5 download)

wie kan me een beetje opweg helpie?

alvast bedankt!

oja en welk progie is geschikt om me partitie te backuppen (waar of winme of w2k word geinstalleerd) die ook me moederbordje goed begrijpt (ikke heb een abit kt7 raid)

windows 2000 RULLLEEEZZZZ

norton ghost is een erg goed partitie backup prog

Windows 2000 is ten opzichte van Windows ME wel een stukje stabieler. Maar dat schilt niet zo veel van elkaar. Je moet het gewoon tegen elkaar afwegen welk het word windows me of W2k. Dat is bij iedere altijd verschillend!! Maar we proberen je er een klein beetje mee te helpen.

Nou veel succes ermee!!!

Heel simpel:
als je een stabiel systeem wil voor zware appz, neem dan Win2000
als je eerder een game-pc wil, neem dan WinME,
als je ze allebei wil, neem dan dualboot.

gewoon dualboot doen man…ik heb Win98SE + WinY2k prof en werkt prima…Windows2000 gaat beter met het geheugen en CPU-tijd om dat is waar, maar zodra je gaat gamen ben je beter uit met Win98…:slight_smile:

Mijn pc draait continu op Win2000, maar zodra ik ff ga gamen reboot ik gewoon een keertje…:smiley: EZ toch!

ik zou dus echt wel Win2k kiezen! :slight_smile:
voor games werkt het ook wel hoor en voor appz helemaal

Ik draai altijd 2K en mocht het eens voorkomen dat ik zou willen gamen, dan boot ik gewoon naar ME! Maar die partitie is meer bedoeld voor het geval dat 2K eens niet zou werken, dat ik toch kan werken met me pc! :wink:

Partitiebackuppen doe je uiteraard met Norton Ghost!!

okie dokie ik weet genoeg, Windows 2000 schopt kontjes, dus moet ik maar idd dual maken met WinME (om een of andere vage reden doet Win98se het niet lekker met 2 netwerkkaartjes, humpf)

enne Norton Ghost he, waar kan ik die downen, want ik heb een versie die niet goed werkt met me Raid controller (op de Abit kt7 mamaboard)

Allemaal bedankt :slight_smile:

winme en win2k kun je niet vergelijken…
win me is het slechtste wat M$ ooit heeft gemaakt…
terwijl Win2k het beste is wat ze ooit hebben gemaakt…
niet dat win2k perfect is maar als je een microsoft
besturingssysteem wil draaien (en daartoe worden we
eigenlijk allemaal verplicht) moet je win2k draaien…
ps snap niet dat mensen problemen hebben met gamez
onder win2k ik heb directx 8 voor windows 2000
en de detonater drivers voor win2k en elke game draait
perfect bij mij…

Originally posted by Loek2001x
[B]enne Norton Ghost he, waar kan ik die downen, want ik heb een versie die niet goed werkt met me Raid controller (op de Abit kt7 mamaboard)

Allemaal bedankt :slight_smile: [/B]

Meel me ff, dan pass ik je v2001! :wink:

danky wookie :slight_smile: maar ik kan helaas niets emailen (met mail progie nog niet geinstalleerd) ik ben momenteel bezig om W2k aan het installeren, zou je um op dit adres willen sturen ?

loek@chello.nl

alvast hartelijk dank !

Ik stuur em je nu op!! :wink:

dual boot & norton ghost
en voor partities te maken power quest magic (pq magic) let wel dat je de laatste versie hebt de andere zijn niet compatibel met win ME

top wookie, bedankt !

kun je trouwens ook partities backuppen daarmee (ik heb nog niet me mail box kunnen leeg halen :slight_smile:

Originally posted by Loek2001x
[B]top wookie, bedankt !

kun je trouwens ook partities backuppen daarmee (ik heb nog niet me mail box kunnen leeg halen :slight_smile: [/B]

Het is juist om partities mee te kunnen backuppen! Je moet er dus wel minimaal 2 hebben! Anders kan je de image van de 1 nie wegschrijven naar een andere plek! :stuck_out_tongue:

idd, deze is ERG goed en lekker makkelijk :slight_smile: ik heb al een partitie ge-back-upped :eek: en ging perfect

bedankt Wookie, 2 dumbs up!

gewoon een dualboot maken van win 2k en 98 e3n dan VMware er opzetten kun je tussen 98 en 2k wisselen zonder opnieuw op te starten

Originally posted by bmad
gewoon een dualboot maken van win 2k en 98 e3n dan VMware er opzetten kun je tussen 98 en 2k wisselen zonder opnieuw op te starten

Hmm… met VMware is het toch juist zo dat je onder 2K win98/me/… installed zodat je dan in 2K dat OS kan booten?! Volgens mij zat het zo hoor! Heb het eens gedowned maar eigenlijk nooit gebruikt! :wink: